ستاره جدید جمهوری‌خواهان کیست؟

کدخبر: ۳۸۶۷۳۶
همزمان با گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که نیکی هیلی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، یک کمیته اقدام سیاسی (پک) را برای حمایت از کاندیداهای محافظه‌کار تاسیس کرده است.
ستاره جدید جمهوری‌خواهان کیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این کمیته، به نام «پک برای آمریکا بایستید» (Stand for America PAC) برای کمک به انتخاب شدن نامزدهای محافظه‌کار برای کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ تاسیس شده است. 

بنابر گزارش ایندیپندنت، هیلی که ۴۸ ساله است، در ایمیلی خطاب به حامیان این موسسه نوشته است که پک «متمرکز است بر انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ و انتخاب چهره‌های محافظه‌کار برای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تا به عنوان سدی در مقابل برنامه‌های لیبرال جو بایدن، کامالا هریس، چاک شومر، و نانسی پلوسی عمل کنند.» 

بیانیه‌ دیگری که روز پنج‌شنبه منتشر شد، حاکی است که «پک» از کاندیداهایی حمایت می‌کند که «از اصول بنیادین آمریکا حمایت می‌کنند؛ یعنی:‌ آزادی، فرصت برای همه، آزادی بیان، دولت محدود، سرمایه‌داری، حاکمیت قانون، و دفاع مستحکم ملی.»

این بیانیه‌ می‌افزاید که پک «به دنبال کاندیداهایی است که درک می‌کنند سیاست‌های افراطی دموکرات‌ها باید متوقف شود.» 

بردلی کریت، که پیش‌تر به عنوان خزانه‌دار کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ فعالیت کرده بود، قرار است همان نقش را این بار برای پک بازی کند. 

این کمیته، که کار پذیرفتن کمک‌های مالی را آغاز کرده است، می‌تواند تا پنج هزار دلار پرداخت کند و تبلیغاتی را برای دیگر کاندیداهای جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۲ منتشر کند. 

به نوشته نشریه هیل، بخشی از بودجه «پک» برای پرداخت هزینه‌های مسافرتی خانم هیلی در سراسر آمریکا و برگزاری کارزار برای چهره‌های محافظه‌کار در انتخابات میان‌دوره‌ای صرف خواهد شد. 

هیلی فعال مهمی در کارزار برای کلی لوئفلکر و دیوید پردو در دور دوم انتخابات سنا در پنجم ژانویه در جورجیا بود، اما هر دوی آن نامزدها در مقابل رقبای خود از حزب دموکرات شکست خوردند و جمهوری‌خواهان کنترل مجلس سنا را از دست دادند. 

هرچند هیلی، که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان فرماندار کارولینای جنوبی خدمت کرد، هنوز تایید نکرده است که آیا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد یا نه، اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که پیشاپیش شایعات درباره کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری، «پک» به بالا بردن وجهه او کمک خواهد کرد. 

هیلی شخصا طی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای ترامپ در مجمع ملی جمهوری‌خواهان کمپین برگزار کرد و از چندین کاندیدای جمهوری‌خواه در ایالات مختلف سراسر آمریکا حمایت کرد. 

او همچنین اخیرا به جمهوری‌خواهان هشدار داد که نباید درباره دستاوردهای حزب جمهوری‌خواه در دوران دولت ترامپ «تردید داشته باشند»، اما خود او در هفته‌های گذشته از عملکرد ترامپ و ادعاهای اشتباه او مبنی بر وقوع تقلب گسترده در انتخابات سوم نوامبر و سپس تهییج شورش‌ها در کنگره، از رئیس‌ جمهوری دوری جست. 

بنا به بخش‌هایی از نطق هیلی در هفته گذشته که شبکه خبری فاکس آن را مشاهده کرده است، او گفته است:‌ «تاریخ درباره عملکرد او پس از روز انتخابات، سختگیرانه قضاوت خواهد کرد. ما نباید درباره دستاوردهامان تردید داشته باشیم.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید