خبر مهم درباره دومین واکسن ایرانی کرونا

کدخبر: ۳۸۶۷۴۱
دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: کارآزمایی بالینی فاز یک واکسن نوترکیب کرونا متعلق به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته کشوری اخلاق در پژوهش علوم پزشکی تایید شد.
خبر مهم درباره دومین واکسن ایرانی کرونا

به گزارش اقتصادنیوز از ایرنا، دکتر احسان شمسی گوشکی افزود: مهمترین اقدام برای آغاز تست بالینی دومین واکسن ایرانی برداشته شده و به زودی سازمان غذا و دارو مجوز تست بالینی را صادر می کند.

وی ادامه داد: پس از صدور اولین مجوز تست بالینی واکسن کرونا متعلق به شرکت گروه دارویی برکت و شرکت شفا دارو، مجوز انجام کارآزمایی بالینی فاز یک برای آزمایش واکسن کرونا تولیدی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته اخلاق هم صادر شده است.

شمسی خاطرنشان کرد: یکی از اعضای کمیته اخلاق در پژوهش در حین تست بالینی به عنوان عضو کمیته پایش داده ها حضور دارد و بر انجام درست روند پژوهش نظارت خواهد کرد. هم بر روی واکسن ایرانی برکت و هم بر این واکسن نظارت می شود.

وی بیان داشت: این واکسن نوترکیب از یک پروتئین نوترکیب است که تکنولوژی آن با واکسن‌ کرونای ایرانی قبلی (ویروس کشته شده ) مجوز اخذ کرده، متفاوت است.

شمسی افزود: کارازمایی بالینی دومین واکسن ایرانی کرونا توسط انستیتو سرم سازی و واکسن سازی رازی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شود.

به گزارش ایرنا، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد و روز شنبه ( ۲۷ دی ماه) مرحله چهار این مطالعه آغاز شده و طی این هفته تزریق واکسن بر روی ۷ نفر دیگر انجام می شود.

تعدادی دیگر از مراکز و موسسات تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در تلاش برای ساخت واکسن ایرانی کرونا هستند که به موفقیت های خوبی در این زمینه دست پیدا کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید