سوابق گارد ملی مستقر در واشنگتن بررسی می‌شود

کدخبر: ۳۸۶۹۰۸
سرپرست وزارت دفاع از همکاری با اف بی آی برای بررسی سوابق ۲۵ هزار نیروی گارد ملی مستقر در واشنگتن برای تامین امنیت آئین تحلیف ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.
سوابق گارد ملی مستقر در واشنگتن بررسی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کریستوفر میلر روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: همانطور که حمایت نظامی از رویدادهای بزرگ امنیتی طبیعی است، این وزارت‌خانه نیروهای گارد ملی مستقر در واشنگتن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

روز گذشته خبرهایی مبنی بر احتمال وقوع شورش یا حمله از درون گارد ملی در روز تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا منتشر شد و پلیس فدرال آمریکا هم بر لزوم بررسی سوابق تمام این افراد تاکید کرد.

سرپرست پنتاگون در عین حال مدعی شد ما هیچ اطلاعاتی در مورد تهدیدهای داخل گارد ملی نداریم اما برای تامین امنیت پایتخت سنگ تمام گذاشته‌ایم.

میلر افزود: این نوع بررسی اغلب توسط مجریان قانون برای رویدادهای مهم امنیتی انجام می‌شود، با این حال، در این مورد دامنه مشارکت نظامی منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: گارد ملی مستقر در واشنگتن دی سی همچنین در هنگام ورود به پایتخت، آموزش‌های تکمیلی را به اعضای سرویس ارائه می‌دهد که اگر موردی را دیدند یا شنیدند که مناسب نیست، باید آن را به زنجیره فرماندهی خود گزارش دهند.

سرپرست پنتاگون خاطرنشان کرد: ما از پشتیبانی اف بی آی برای کمک به این وظیفه و برای هر یک از بیش از ۲۵ هزار نظامی مستقر در این منطقه، قدردانی می‌کنیم.

آئین تحلیف بایدن-هریس روز چهارشنبه در مقابل ساختمان کنگره آمریکا برگزار می‌شود.

به دنبال شورش هواداران ترامپ در ۱۷ دی‌ماه، و نگرانی از تجمع و اعتراض‌های مسلحانه در این روز، پایتخت آمریکا به یک منطقه کاملا نظامی تبدیل شده است و از امروز، تمام ترددها به منطقه سبز ممنوع می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید