گوترش به ایران: بدهی تان به سازمان ملل را بدهید، حق رأی را پس‌ بگیرید

کدخبر: ۳۸۶۹۳۴
دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه تاکید کرد که ایران برای به دست آوردن دوباره حق رای خود در این سازمان باید بدهی به سازمان ملل را بپردازد.
گوترش به ایران: بدهی تان به سازمان ملل را بدهید، حق رأی را پس‌ بگیرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای تاکید کرد که ایران برای بازپس‌گیری حق رای خود نیاز به پرداخت ۱۶۲۵۱۲۹۸ دلار به سازمان ملل دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیشتر در این باره گفته بود: جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر علیرغم محدودیتهای ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال‌های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال‌های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدتها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.

dlYrnIrDb2Wl

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم می‌باشد.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارائی‌های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق «بانک واسطه» آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین نماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید