بولتون: ترامپ هیچ شخصیت و منطقی ندارد

کدخبر: ۳۸۷۱۴۲
جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین در دولت آمریکا گفت: ترامپ هیچ شخصیت و فلسفه و منطقی ندارد.
بولتون: ترامپ هیچ شخصیت و منطقی ندارد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صدا و سیما؛ جان بولتون در گفتگو با «تاک رِیدیو» (talkRADIO) به پرسش‌ها درباره شورش در کنگره آمریکا و نقش دونالد ترامپ در آن شورش پاسخ داد.

مجری: مشکلی که رئیس جمهور ترامپ دارد چیست؟ آیا مشکل وی مشکل «سیاستگذاری» است، یا مشکل «شخصیت» است؟
جان بولتون گفت: وی هیچ شخصیتی ندارد. بیایید از همین نقطه شروع کنیم. وی هیچ فلسفه و منطقی ندارد. وی به سیاستگذاری آنگونه که ما از سران و رهبران سیاسی انتظار داریم فکر نمی‌کند. همه چیز، در دونالد ترامپ خلاصه می‌شود. وی دنیا را به دو دسته افراد تقسیم می‌کند: برندگان و بازندگان! وی برنده است و بازنده نیست!
مشاور امنیت ملی پیشین در دولت آمریکا افزود: از این رو، وی (از دیدگاه خود) در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شکست نخورد، بلکه پیروزی را از وی دزدیدند! این شیوهِ رفتار اوست و هزینه بسیار زیادی به خودش و هزینه‌های قابل توجهی به آمریکا وارد کرده است. 

ترامپ
بولتون ادامه داد: به همین علت است که من برای نخستین بار در حیات سیاسی خود به نامزد جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری رای ندادم، چون می‌ترسیدم دو دوره از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، باعث وارد شدن خسارت‌های غیرقابل جبرانی شود.
مجری پرسید: آیا شما فکر می‌کنید که او واقعا اعتقاد دارد که انتخابات مورد دستبرد قرار گرفت؟ یا اینکه دارد سیاسی کار می‌کند؟
جان بولتون در پاسخ گفت: این (تقلب) کاملاً ساخته و پرداخته ذهن او است. پرسش این نیست که آیا وی، دروغ می‌گوید یا حقیقت را بیان می‌کند؟ وی دنیایی را که بخواهد، خلق می‌کند. وی، سپس تلاش می‌کند دیگران را متقاعد کند که بپذرند واقعیت همان چیزی است که او فکر می‌کند. این پدیده چیزی است که برای او فرمولی موفقیت آمیز در کسب و کار بود، اما خدا را شکر می‌کنم که این فرمول او در سیاست کارساز نیست.
بولتون درباره احساس خود از حمله به کنگره آمریکا گفت: تردیدی نیست که یکی از ناراحت کننده‌ترین روز‌های عمرم بود. اینکه این افراد وارد کنگره شوند به منزله هتک حرمت است. واضح بود که بسیاری از این افراد درک نمی‌کردند که دارند چه کار می‌کنند؟ خود این مسئله نیز یک فاجعه است. اکثر آمریکایی‌ها درک می‌کنند که چنین رفتاری پسندیده نیست. صرف نظر از این که مردم از چه طیف سیاسی باشند، چنین اقداماتی را نمی‌پذیرند.
مشاور امنیت ملی پیشین در دولت آمریکا در ادامه، گفت: از سوی دیگر باید بگویم که ترامپ بسیار خودشیفته است. تصورش بعید است که وی (در مراسم باشد اما) کار مشمئز کننده‌ای نکند و جلب توجه کند و نخواهد این رویداد را خراب کند. بنابر این، پاسخ دادن به این پرسش آسان نیست. بهتر است که وی شرکت نکرده است.
جان بولتون درباره تهدیدات در آستانه تحلیف ریاست جمهوری و تهدیدآمیز بودن ترامپ گفت: نمی‌توانم انکار کنم که تهدیداتی وجود دارند.
مشاور امنیت ملی پیشین دونالد ترامپ همچنین درباره بدترین روز‌های کاری اش در کاخ سفید گفت: روز‌های زیادی بود. بنا بر این، من کتابی ۵۰۰ صفحه‌ای نوشتم. تمرکز رئیس جمهور، همیشه روی خودش بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید