دولت بایدن درباره طالبان تجدیدنظر می‌کند

کدخبر: ۳۸۷۸۸۰
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگویی تلفنی با همتای افغان خود گفت، ایالات متحده توافق صلحی را که سال گذشته با طالبان حاصل شده بازنگری خواهد کرد.
دولت بایدن درباره طالبان تجدیدنظر می‌کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس توافق صلح فوریه ۲۰۲۰ بین دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و شبه نظامیان طالبان، نیروهای آمریکایی تا مه سال جاری میلادی و در ازای تضمین‌های  ضدتروریستی از افغانستان خارج می‌شوند.

رویترز گزارش داد، هفته گذشته، تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به ۲۵۰۰ تن کاهش یافت که پایین ترین سطح این نیروها در افغانستان از ۲۰۰۱ محسوب می‌شود.

اما سطح خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته و همین مساله باعث شده تا درخواست‌های بین المللی برای برقراری آتش بس بین طالبان و دولت کابل شدت بگیرد.

نمایندگان دو طرف اوایل ماه جاری میلادی برای نخستین جلسه دور دوم گفتگوهای صلح دیدار کردند و مسائلی چون تداوم ‌آتش بس و اشتراک گذاری قدرت نیز مورد بحث قرار گرفت.

سالیوان همچنین به حمدلله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان گفت که بازنگری توافق صلح حول این مساله است که که آیا طالبان به تعهداتش در قبال قطع روابط با گروه‌های تروریستی،‌ کاهش خشونت در افغانستان و حضور در مذاکرات معنادار با دولت کابل و سایر طرف‌های دخیل پای بند است یا خیر.

بر اساس بیانیه کاخ سفید سالیوان تاکید کرد که ایالات متحده از فرایند صلح با «تلاشی مستحکم و منطقه‌ای» ‌حمایت خواهد کرد،‌ با این هدف که دو طرف به توافق عادلانه و پایدار و آتش‌بسی دائمی دست یابند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید