پوشش عجیب سندرز سوژه شد!+ تصاویر

کدخبر: ۳۸۸۰۰۴
عکسی از برنی سندرز، سناتور 79 ساله ایالت «ورمونت» در مراسم تحلیف جو بایدن، با کاپشن قهوه ‌ای-سبز رنگ و دستکش‌ های بافتنی در شبکه‌ های اجتماعی دستمایه طنز و برخی ابتکارات شد.
پوشش عجیب سندرز سوژه شد!+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران ، مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن پس از پرهرج و مرج ترین فرایند انتقال قدرت در آمریکا توجه همگان را به خود جلب کرده بود؛ همین طور یک جفت دستکش دست بافت در دستان یک مرد عینکی که در مراسم تحلیف روی صندلی نشسته بود.

مراسم سوگند این دور ریاست جمهوری آمریکا متفاوت‌ تر از هر سال بود و موضوع ‌های بسیاری برای جلب توجه وجود داشت اما هیچ کدام باعث نشد برنی سندرز و دستکش ‌هایش از نظرها دور بماند.

اما جریان چیست؟ 

سندرز در مراسم تحلیف بر خلاف بیشتر حاضران، نه با کت و شلوار و پالتوی رسمی، بلکه با کاپشن و دستکش‌ های بافتنی حضور یافت و عکسش، تک و تنها با ماسک و با فاصله از دیگران خبرساز شد.

به نوشته واشنگتن پست، عکسی از برنی سندرز، سناتور 79 ساله ایالت «ورمونت» در مراسم تحلیف جو بایدن، چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا با کاپشن قهوه ‌ای-سبز رنگ و دستکش‌ های بافتنی در حالی که از سرما خود را جمع کرده‌ بود و با رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی دور از دیگران نشسته بود، در شبکه‌ های اجتماعی دستمایه طنز و برخی ابتکارات شد.

از آمریکا گرفته تا آرژانتین و ایران، این تصویر در گوشه و کنار اینترنت در یک طیف گسترده از شوخی ها و تمسخرها گسترش یافت.

 این عکس را «برندان اسمیالوفسکی» عکاس مستقر در واشنگتن خبرگزاری فرانسه گرفته است که در تضاد کامل با سایر تصاویر آن روز بود: رژه ای از سیاستمداران و مشاهیر آمریکایی که لباس های زیبا با طراحی طراحان معروف بر تن کرده بودند.

بر این اساس، این عکس برنی سندرز، منبع الهام انواع و اقسام مِم‌ ها ( تصاویر با نوشته طنز) شد و تصویر سناتور ورمونت را وارد طیف وسیعی از آثار هنری کرد.

سایتی  (https://bernie-sits.herokuapp.com/) نیز بلافاصله راه اندازی شد و اعلام کرد که هر آدرسی که دوست دارید در آن وارد کنید تا با استفاده از عکس ‌های نقشه گوگل، عکس معروف سندرز را حتی روبروی خانه شما نمایش دهد.

کاربران شبکه‌ های اجتماعی در سراسر جهان، تصاویر فیلم‌ ها و نقاشی ‌های شناخته ‌شده ‌ای را که عکس سندرز به طنز به آنها اضافه شده است، به اشتراک گذاشتند.

از جمله‌ آن تصاویر، نقاشی مشهور «بعد‌از‌ظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات»، اثر ژرژ سورا است که در آن، عکس سندرز، میان پاریسی ‌ها قرار داده شده است.

m3lZ3DTGxaZU

یک نفر تصویر سندرز را به عکس فیلم پسارستاخیزی «جعبه پرنده» 2018 با بازیگری «ساندرا بولاک» اضافه کرد.

H13XcJBNvxGz

در تصویری دیگر، سندرز در فیلم «فارست گامپ» سال 1994 کنار تام هنکس نشسته است.

2k96L82TtLMb

در تصویر دیگری او را در عکس معروف سفر انسان به کره ماه کنار پرچم آمریکا قرار دادند.

EsONTe0XYAMBsXf

به طور مثال او را سوار مترو نشان دادند. عکس معروف برنی سندرز گویی در مترو سوار شده است و هدفون روی گوشش قرار دارد.

oM4NVM4cT4ko_sZG

برخی کاربران ایرانی در شبکه‌ های اجتماعی دنباله این موج توییتری را گرفتند و این عکس معروف سندرز را در فضاهای شناخته شده در ایران مثل خیابان انقلاب و کنار بساط کتاب فروش ‌های دور گرد قرار دادند.

EsO0s8dW4AAN7XX

برخی نیز شوخی‌ هایی را با عکس اصلی کردند. کاربری نوشت: «وقتی وسط زمستان عروسی را در باغ می ‌گیرند.»

EsMXwz-XEAESvjL

یا کاربر دیگر نوشت که برنی سندرز انگار آمده بود از داخل فر کیک بردارد.

البته برخی از کاربران توییتر هم سندرز را ستودند و گفتند سندرز که دو بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده است، حتی در چنین واقعه تاریخی بسیار ساده لباس پوشیده است.

توضیح سندرز درباره نحوه لباس پوشیدنش

اما خود سندرز در گفت ‌و گو با شبکه سی بی اس درباره نحوه لباس پوشیدن خود گفت: «می ‌دانید! در ورمونت ما لباس گرم می ‌پوشیم و چیزهایی در مورد سرما می ‌دانیم، خیلی هم در قید و بند مد نیستیم، می‌ خواهیم گرم باشیم. و این همان کاری است که امروز انجام دادم.»

ماجرای دستکش ‌های سندرز چه بود؟

دستکش‌ های بافتنی این سناتور آمریکایی که مورد توجه قرار گرفت، داستانی کوچک پشت آن است.

hero-3-1

«روبی کرامر» روزنامه ‌نگار درباره این داستان می‌ گوید: «این دستکش ‌ها را «جن الیس» معلم ساکن روستایی در ورمونت بافته است. او دو سال پیش این دستکش ‌ها را به سندرز داد و این سناتور در زمان مبارزات انتخاباتی از آنها استفاده کرد. این دستکش‌ ها از نخ لباس‌ بافتنی کهنه و پلاستیک ‌های بازیافتی بافته شده است.»

38356646-9176693-image-m-61_1611331684377

عکس ‌های دستکش ‌های هنر دست این معلم، در حساب کاربری او در توئیتر سال گذشته منتشر شده بود بعد از مراسم تحلیف بایدن مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

وی در توییتی خطاب به افرادی که نسبت به دستکش ‌های برنی سندرز علاقه نشان دادند گفت: «واقعا یک روز شگفت انگیز و تاریخی بوده است. من چقدر خوشحال هستم که برنی آنها [دستکش ‌ها] را در مراسم تحلیف پوشید. متاسفانه من دیگر دستکشی برای فروش ندارم.»

38356652-9176693-image-m-33_1611330051064

البته سندرز تنها کسی نبود که خودش را برای سرمای نزدیک صفر واشنگتن خوب پوشانده بود. «جنت یلن» گزینه بایدن برای اداره وزارت دارایی آمریکا هم یک کاپشن ضدبرف گرم با دستکش‌ های سیاه داشت و روی پاهایش هم پتوی آبی انداخته بود.

_116615261_451f7c3c-6acb-48a8-a588-19e0b790b102

بهره برداری کارزار انتخاباتی سندرز از این سوژه

کارزار انتخاباتی برنی سندرز همین عکس سوژه شده او را که در مراسم تحلیف جو بایدن بود، به یک بلوز جدید مردانه تبدیل کرده است که همه درآمد فروش آن به خیریه می رود.

bernie-sanders-1200-1

این بلوز اکنون با قیمت 45 دلار به فروش می رسد و 100 درصد درآمد فروش آن به خیریه Meals on Wheels Vermont اختصاص دارد.

Untitled2

گفته شده تقاضا برای خرید این ژاکت به قدری بالاست که سایت فروش آن اعلام کرده: «به دلیل تقاضای بیش از حد برای این پیراهن، ممکن است چند هفته طول بکشد تا لباس سفارشی خود را دریافت کنید.»

فرش ایرانی زیر پای سندرز

در سال 2019 هم این سناتور سوژه رسانه ها شد آن هم زمانی که تصویری از خانه برنی سندرز در حالی که فرشی دستباف اثر هنرمندان ایرانی کف اتاقش را پوشانده و در حال مرور اخبار است، در فضای مجازی منتشر شد.

11499051_862

برنی سندرز کیست؟

برنارد «برنی» سندرز (متولد 8 سپتامبر 1941) سیاستمدار آمریکایی و سناتور امریکا از ورمونت است. او که درازترین دوره حضور به عنوان یک مستقل در کنگره آمریکا را دارد، نخستین بار در سال 1990 به نمایندگی مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد. او در فراکسیون حزب دموکرات شرکت می ‌کند. سندرز برای کسب کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 رقابت کرد و شکست خورد. وی که برای دومین بار برای رسیدن به کاخ سفید دست به رقابت زده بود، بعد از یک سری شکست در مقابل جو بایدن، از رقابت ‌ها بیرون کشید و بدین ترتیب بایدن کاندیدای مفروض برای انتخابات عمومی شد.

سندرز در بخش بروکلین شهر نیویورک متول شد. او در همین منطقه بزرگ شده‌است. سندرز در بروکلین کالج تحصیل کرد و در سال 1964 از دانشگاه شیکاگو فارغ ‌التحصیل شد. در سال 2006 او به عضویت در سنای آمریکا انتخاب شد. سندرز در سال‌ های 2012 و 2018 مجدداً برای عضویت در سنا آرای لازم را کسب کرد.

سندرز یکی از کاندیداهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود. او 43٪ از آرای دلگیت ‌های انتخابات مقدماتی را کسب کرد. هیلاری کلینتون در مقابل 55٪ دلگیت‌ها را کسب کرد. سندرز در 12 ژوئیه 2016 به نفع هیلاری کلینتون از رقابت‌ ها کنار کشید.

سندرز که خود را یک سوسیالیست دموکراتیک و یک ترقی‌ خواه می ‌داند، حامی حقوق کارگران بوده و بر مقابله با نابرابری اقتصادی تأکید می‌ کند. او مدافع مراقبت سلامت همگانی و تک ‌پرداخت ‌گر، مرخصی زایمان با حقوق، و نیز آموزش دانشگاهی رایگان است. در سیاست خارجی، او حامی کاستن از هزینه کرد نظامی آمریکا، پی گرفتن بیشتر دیپلماسی و همکاری بین‌ المللی و تأکید بیشتر بر حقوق کار و دغدغه ‌های زیست ‌محیطی در زمان مذاکره بر سر توافقات تجاری بین ‌المللی است. سندرز در 19 فوریه 2019 اعلام کرد برای دومین بار برای شکست دادن رئیس‌جمهور مستقر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد. اما وی در 8 آوریل 2020 از این رقابت ‌ها کناره‌ گیری کرد.

سندرز در 13 آوریل حمایت رسمی خود را از جو بایدن اعلام کرد.

سندرز مخالف جنگ است و معتقد است حداقل دستمزد فعلی باید دو برابر شود.             

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید