نقشه جدید ترامپ درباره کنگره آمریکا

کدخبر: ۳۸۸۳۳۴
بنا به گفته منابع مطلع، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد جدایی از حزب جمهوری‌خواه را ندارد و هدف خود را بازگرداندن مجدد کنترل کنگره به هم‌حزبی‌هایش در انتخابات ۲۰۲۲ تعیین کرده است.
نقشه جدید ترامپ درباره کنگره آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از نزدیکان دونالد ترامپ می‌گوید وی قصد جدایی از حزب جمهوری خواه و تشکیل حزبی مستقل را ندارد.

شبکه خبری فاکس نیوز روز یکشنبه به استناد گفته‌های جیسون میلر نوشت رئیس جمهور سابق آمریکا هدف خود را بازگرداندن مجدد کنترل مجلس نمایندگان و سنا به جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ تعیین کرده است. میلر افزود هیچ تلاشی در جهت اقدام خارج از حزب جمهوری خواه وجود ندارد، اما اگر مسئله جدی‌تر شود، این کاملا به سناتور‌های جمهوری خواه بستگی خواهد داشت.

مشاور ترامپ گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که می‌گویند ترامپ قصد تشکیل حزبی مستقل از حزب متبوعش را دارد، فاقد صحت دانست.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا با استناد به گفته افراد آشنا به موضوع گزارش داد دونالد ترامپ در پی تحولات اخیر، اندیشه ایجاد یک حزب سیاسی جدید با نام «حزب میهن پرست» را با نزدیکانش به بحث گذاشته است. ترامپ در سخنرانی خداحافظی خود خطاب به مردم آمریکا گفت: جنبشی که ما آغاز کردیم هنوز در ابتدای راه خود است.

در پی حوادث پساانتخاباتی در آمریکا به ویژه حمله اخیر به ساختمان کنگره، بسیاری از هم حزبی‌های جمهوری خواه ترامپ به او پشت کردند و خواستار برکناری او از قدرت شدند. میچ مک کانل، مرد شماره یک جمهوری خواهان او را مسبب اصلی تحریک خشونت‌ها می‌داند و گفته هیچگاه دیگر با ترامپ صحبت نخواهد کرد.

ترامپ این روز‌ها در اقامتگاه خود در فلوریدا به انتظار نتیجه براه اندازی مجدد پرونده استیضاح خود در کنگره نشسته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید