شرط بازگشایی تالارها

کدخبر: ۳۸۸۴۸۳
اقتصادنیوز :‌ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا، امکان بازگشایی تالارها تنها با ۳۰ درصد ظرفیت وجود دارد و در صورت برگزاری مراسم با بیش از این میزان ظرفیت حتما به مراجع قضایی اطلاع داده خواهد شد.
شرط بازگشایی تالارها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: به طور قطع  مردم با جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی،نقش بسیار مهمی در قطع زنجیره کرونا خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید اخذ تعهدنامه از افراد مبتلا و آموزش مداوم افراد بیمار و خانواده آنها مد نظر قرار گیرد و نظارت بر نقاط پرخطر و اماکن تجمعی نباید فراموش شود، گفت: باید در تالارها، دفاتر پیشخوان و پلیس ۱۰+ و نانوایی‌ها، بازرسی‌ها تشدید و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها با آنها برخورد شود.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: شهرستان‌ها تاکنون در کنترل اپیدمی کرونا بسیار خوب عمل کردند و با توجه به شرایط موجود نیز نظارت و پایش دقیق باید توسط مدیران شبکه‌ها صورت گیرد.

شکیبا افزود: پیگیری بیماران مثبت و افرادی که مواجه نزدیک با این بیماران بوده‌اند باید به صورت مستمر صورت گیرد و پیگیری این افراد در روزهای تعیین شده به دقت انجام گردد.

او تصریح کرد: خوشبختانه مشکل تامین کیت آزمایش کرونا در استان نداریم و در برخی شبکه‌ها با وجود افزایش تست‌های انجام شده در ثبت سامانه با مشکل مواجه هستند و باید آزمایش‌های پی سی آر انجام شده و روزهای پیگیری به صورت دقیق در سامانه سیب ثبت گردد.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در شهرهای مرزی استان، هیچ مسافری در صورت نداشتن تاییدیه آزمایش پی سی آر یا رپید تست امکان ورود به کشور را نخواهد داشت.

او گفت: توجه به این مساله در شهرستان قصرشیرین و مرزهای پرویزخان و خسروی به بهترین نحو در حال انجام است و در شوشمی و شیخ صله نیز با وجود اینکه تردد زیادی صورت نمی‌گیرد باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

 رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۵۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: ۱۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۲ بیمار مثبت سرپایی  در شبانه روز گذشته شناسایی شدند

«مهدی محمدی» تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته را ۲ نفر در استان کرمانشاه شامل یک نفر در شهرستان کرمانشاه و یک نفر در شهرستان سرپل ذهاب اعلام کرد و افزود: مجموع جان باختگان از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان به هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است.

به گفته او در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۵۸ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید