جزییات دیدارهای رئیس پارلمان عراق با مقامات کویتی

کدخبر: ۳۸۸۵۰۲
اقتصادنیوز : رئیس پارلمان عراق که طی سفری رسمی وارد کویت شده است، امروز با امیر کویت، ولیعهد و رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
جزییات دیدارهای رئیس پارلمان عراق با مقامات کویتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق و هیئت همراه او که شب گذشته طی سفری رسمی وارد کویت شدند، امروز دوشنبه با «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش دفتر رسانه‌ای پارلمان عراق، دو طرف در این دیدار به بررسی همکاری بین دو کشور برادر و تحکیم روابط دوجانبه، تقویت روابط اقتصادی مشترک، فعالسازی کمیته های دولتی و پارلمانی مشترک بین دو کشور و تاکید بر لزوم احیای پروژه‌های بازسازی و نتایج کنفرانس بین‌المللی کمک به عراق پرداختند.

الحلبوسی ضمن تاکید بر اهتمام عراق در تقویت روابط بین دو کشور برادر و همسایه در همه زمینه‌ها، از مواضع کویت در حمایت از عراق قدردانی کرد.

از طرفی دیگر امیر کویت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهدای حادثه انتحاری در میدان الطیران بغداد، گفت که کویت این دو حادثه انتحاری که موجب شهادت افراد غیرنظامی بی‌گناه و ناامنی و بی‌ثباتی شد، محکوم ، و بر حمایت کشورش و ایستادگی کویت در کنار عراق برای مقابله با چالش‌ها و تحقق توسعه و ثبات تاکید می‌کند.

 «محمد الحلبوسی» همچنین با «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، ولیعهد کویت دیدار کرد و به بررسی فعالسازی تجارت بین دو کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از بیانیه رسمی دفتر رسانه‌ای پارلمان عراق، الحلبوسی و هیئت همراه او با ولیعهد کویت دیدار کرد و دو طرف درباره روابط دوجانبه، راه‌های تقویت همکاری همه جانبه در راستای خدمت به منافع دو ملت برادر و اهمیت فعالسازی تجارت و احیای بخش خصوصی بین دو کشور رایزنی کردند و رئیس پارلمان عراق خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر برای حمایت از عراق در عرصه بازسازی و سرمایه گذاری شد.

بررسی اوضاع منطقه و تاکید بر لزوم هماهنگی مواضع برای مقابله با چالش‌ها از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف در این دیدار بود.

از طرفی دیگر ولیعهد کویت گفت که موضع کشورش این است که عراق کشوری امن باشد که ملتش از نعمت ثبات و رونق بهره مندند و ضمن تسلیت صمیمانه شهادت شهدای دو انفجار انتحاری در بغداد به ملت عراق، از جامعه بین الملل خواست در مبارزه با تروریسم و افکار افراطی در کنار عراق بایستند.

 همچنین رئیس پارلمان عراق در سفر به کویت با «مرزوق علی الغانم»، همتای کویتی خود دیدار و درباره توسعه و تقویت مناسبات دوجانبه رایزنی کرد.

«محمد الحلبوسی» با «مرزوق علی الغانم»، همتای کویتی خود دیدار و درباره توسعه و تقویت مناسبات دوجانبه رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط همکاری میان کویت و عراق و راهکارهای تقویت و توسعه آن در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه پارلمانی گفت‌وگو کردند.

الحلبوسی و الغانم همچنین درخصوص پاره‌ای از پرونده‌ها و مسائل مورد اهتمام مشترک گفت‌وگو و درباره تحولات اخیر منطقه و جهان تبادل نظر کردند.

در این دیدار، «احمد الشحومی»، معاون رئیس پارلمان کویت، «احمد الحمد»، «هشام الصالح»، «سلمان الحلیله» و «مبارک العرو» نمایندگان پارلمان کویت و «المنهل الصافی»، سفیر عراق در کویت و شماری از نمایندگان پارلمان عراق حضور داشتند.

رئیس پارلمان عراق به همراه هیئتی از نمایندگان این کشور روز گذشته در سفری دو روزه وارد کویت شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید