زلزله شدید سیستان و بلوچستان را لرزاند

کدخبر: ۳۸۸۶۱۹
زمین لرزه‌ به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، استان سیستان و بلوچستان - حوالی سرجنگل را لرزاند.
زلزله شدید سیستان و بلوچستان را لرزاند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ زمین لرزه‌ به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، استان سیستان و بلوچستان - حوالی سرجنگل را لرزاند.

محمد باقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر ، با اعلام گزارش نهایی زلزله ۴.۳ ریشتری سرجنگل افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در کشیک امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، دستورات لازم ستادی برای مدیریت بحران و کسب اطلاعات تکمیلی از محل وقوع این زلزله زده صادر شد.

وی توضیح داد: خوشبختانه در ارزیابی های اولیه و کسب خبر از محل وقوع این زلزله مشخص شد این زمین لرزه خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه امروز (سه شنبه) حوالی سرجنگل در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۵۹.۸۲ عرض شمالی و ۲۹.۲۵ طول شرقی ثبت شده است.

نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع این زمین لرزه ۶۳ کیلومتری سرجنگل (سیستان و بلوچستان)، ۶۹ کیلومتری نصرت‌آباد (سیستان و بلوچستان) و ۹۶ کیلومتری فهرج (کرمان) ثبت و نزدیکترین مراکز استان به کانون این زلزله ۱۰۴ کیلومتری زاهدان و ۲۸۸ کیلومتری کرمان گزارش شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید