آغاز برنامه ریزی های کرونایی برای فعالیت اصناف در ایام عید نوروز

کدخبر: ۳۸۸۷۰۴
اقتصادنیوز :‌معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به بررسی تدوین دستورالعمل های ویژه ایام نوروز برای سفرها و فعالیت های صنوف، ساماندهی دستفروشان در این ایام و واکسیناسیون گروه های هدف تا پیش از پایان سال را تشریح کرد.
آغاز برنامه ریزی های کرونایی برای فعالیت اصناف در ایام عید نوروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بابک دین پرست معاون وزیر و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی گفت: امروز هشتمین جلسه اصلی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار شد که چند دستور کار برای بررسی داشتیم اما به دلیل طولانی شدن جلسه تنها دو دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نخست بررسی روند اجرای مصوبات جلسه هفتم قرارگاه پیگیری شد که در این راستا ۴۱ مصوبه که به موضوعات مختلف جلسه قبلی قرارگاه مرتبط بود به جز یک مصوبه، همگی اجرایی شدند و مصوبه باقیمانده نیز تا آخر هفته عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۱۳ جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که پس از تشکیل قرارگاه مصوبات مختلفی را داشته، پرونده هشت جلسه یعنی جلسات ۴۲ تا ۵۰ ، همه مصوبات اجرایی شده که گزارش آن برای رئیس جمهور ارسال شد.

وی تاکید کرد: در بخش دیگری از جلسه بررسی تدوین دستورالعمل های ویژه ایام نوروز با حضور وزیر میراث فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفت تا برنامه ریزی مناسبی برای سفرهای این ایام و فعالیت صنوف انجام و تصمیمات لازم اتخاذ شود. در همین راستا مقرر شد کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهادات خود برای تردد در این ایام را ارائه کند تا پس از بررسی این پیشنهادات، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شود.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص فعالیت اصناف در ایام عید نوروز نیز گفت: در مورد فعالیت صنوف با همکاری وزارت صمت با توجه به لزوم رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی مقرر شد برای فعالیت اصناف تصمیمات لازم اتخاذ شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه در این ایام فعالیت دستفروشان نیز بیشتر خواهد بود مقرر شد کمیته مشترکی متشکل از نمایندگان شهرداری ها و دهیاری ها و وزارت صمت برای ساماندهی این موضوع تشکیل شود.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز بحث واکسن در قالب تولید داخل و واردات آن نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان بانک مرکزی و وزارت امور خارجه گزارشاتی را ارائه کردند که نشان می دهد همه دستگاه ها پیگیر هستند که تا پیش از پایان سال برای گروه های هدف واکسن وارد و کار واکسیناسیون آنها انجام شود.

  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید