آغاز بارش برف و باران از فردا

کدخبر: ۳۸۸۸۸۳
سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف، باران و وزش شدید باد طی فردا در برخی مناطق خبر داد و نسبت به افزایش دما، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع بهمن هشدار داد.
آغاز بارش برف و باران از فردا

به گزارش اقتصادنیوز از تسنیم بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش و کیفیت هوا کاهش خواهد یافت.

 فردا پنجشنبه سامانه بارشی از نوار غربی کشور وارد می‌شود و  شمال غرب، بخش های از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی را دربرمی‌گیرد.

روز جمعه با تقویت سامانه بارشی گستره بارشها به شمال غرب و جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل غربی دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز مرکزی کشیده خواهد شد.

شنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و با شدت ضعیف تر در برخی مناطق شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

روز یکشنبه سامانه بارشی از شرق و شمال شرق کشور خارج خواهد شد. از امروز تا آخر هفته روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد یافت و این افزایش دما در شمال غرب سواحل دریای خزر شمال شرق شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق 6 تا 10 درجه پیش بینی شده است.

با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در سواحل دریای خزر وجود دارد.فردا و جمعه وزش باد شدید و خیلی شدید در استان‌های اردبیل اردبیل و گیلان به ویژه در دره‌ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع بهمن در این مناطق از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز خلیج فارس و همچنین از پنجشنبه غرب دریای خزر به تدریج تا شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید