ظریف: رهبر ایران بر زندگی شرافتمندانه همه ارمنی‌ها در منطقه تاکید دارند

کدخبر: ۳۸۸۹۷۳
وزیر امور خارجه گفت: رهبری معظم جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت زندگی شرافتمندانه و همراه با امنیت همه ارمنی‌ها در این منطقه تاکید داشتند.
ظریف: رهبر ایران بر زندگی شرافتمندانه همه ارمنی‌ها در منطقه تاکید دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (چهارشنبه) در ادامه برنامه‌های خود در سفر به ایروان با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در ابتدای این دیدار گفت: ارمنستان یک همسایگی خوب برای ایران است و روابط ما با ارمنستان نیز، روابطی بسیار نزدیک و صمیمی است.

وی با بیان اینکه برای شخص شما در ایران به عنوان فردی که شجاعت صلح را داشت، احترام ویژه‌ای قائلیم، گفت: ما با شما نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای داریم و از زمان درگیری‌ها نیز با شما و سایر کشورهای منطقه در تماس بودیم و دوست داریم این تماس‌ها را برای یک آینده همکاری و صلح در منطقه دنبال کنیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: حوزه‌های مختلف فرصت در روابط دوجانبه ما و همچنین روابط چندجانبه وجود دارد که امروز خوشحال می‌شوم درباره آنها صحبت کنیم.

ظریف گفت: شما مواضع جمهوری اسلامی را در قبال بحران اخیر می‌دانید. رعایت حقوق بین‌الملل، حفاظت از مردم، رعایت حقوق اقلیت‌ها، تمامیت ارضی و عدم توسل به زور، از جمله مواضع اصلی و راهبردی سیاست خارجی ماست.

وی تصریح کرد: رهبری معظم جمهوری اسلامی بر ضرورت زندگی شرافتمندانه و همراه با امنیت همه ارمنی‌ها در این منطقه تاکید داشتند و ما هم میزبان تعداد زیادی از هموطنان ارامنه هستیم.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار اشتراکات دو کشور در زمینه‌های صلح، امنیت و توسعه را مورد اشاره قرار داد و مبنای روابط دو کشور را بر پایه بنیان‌های دوستی در قرون متمادی ذکر کرد.

در این دیدار همچنین بطور مبسوط در خصوص موضوعات مربوط به همکاری‌های مشترک در حوزه تجارت، برق، گاز، همکاری‌های ترانزیتی، ساخت راه‌های مواصلاتی و راه آهن گفتگو و تبادل نظر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید