روسیه اتهامات شیمیایی واشنگتن را رد کرد

کدخبر: ۳۸۹۲۸۱
اقتصادنیوز :سفیر روسیه در واشنگتن اظهارات مطرح شده از سوی وزارت خارجه آمریکا درباره استفاده کشورش از تسلیحات شیمیایی برای "ترور" را گمانه‌زنی‌های بی‌پایه و اساس خواند و آنها را رد کرد.
  روسیه  اتهامات شیمیایی واشنگتن را رد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که این وزارتخانه در حال بررسی اقدامات اخیر روسیه از جمله استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی برای مسموم کردن الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما یکبار دیگر گمانه زنی از سوی وزارت خارجه آمریکا را متوجه شدیم. این نخستین باری نیست که چنین اتهامات بی پایه و اساسی علیه کشور ما بدون اثبات حقیقی آنها مطرح می‌شود. ما بارها و بارها چنین اطلاعاتی را از شرکای خارجی خود درخواست کرده‌ایم و پیشنهاد کرده‌ایم برای یافتن حقیقت گفتگوی حرفه‌ای برقرار کنیم. اما درخواست‌ها ما تاکنون بی پاسخ مانده‌اند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که روسیه به صورت کامل تمامی تسلیحات شیمیای خود را از بین برده و این مساله به صورت رسمی از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز تایید شده است.

سفیر روسیه در آمریکا ادامه داد: اما آمریکا همچنان تنها کشور عضو این سازمان بین‌المللی است که هنوز به تعهداتش برای انهدام و از بین بردن زرادخانه و انبارهای تسلیحات شیمیایی‌اش مبادرت نورزیده است. ما از واشنگتن می‌خواهیم تا به تسلیحات شیمیایی‌اش پایان دهد و از اشاعه چنین اتهامات بی پایه و اساسی درباره روسیه اجتناب کند.

ناوالنی 20 اوت سال گذشته میلادی در بیمارستای در اوسک روسیه بستری و بعدا برای درمان به آلمان منتقل شد و در آنجا بر اساس آزمایش‌های انجام شده، مشخص شد که وی با عامل اعصاب از گروه نوویچوک مسموم شده است.

مقام‌های روس بارها و بارها این اتهام را رد کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید