انتقاد میشل عون از سعد حریری

کدخبر: ۳۸۹۴۳۰
دفتر میشل عون رییس جمهور لبنان در واکنش به اظهارات سعد الحریری، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید این کشور مبنی بر اینکه عون قصد دارد تا اختلافات بر سر تشکیل دولت را به سمت اختلافات طائفه‌ای سوق دهد، بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این بیانیه آمده با تاکید بر این که بیانیه صادر شده از سوی دفتر اطلاع رسانی سعد الحریری، حاوی اطلاعات نادرست است، اعلام کرد: وی همواره بر این امر می‌کوشد تا کابینه جدید لبنان را بصورت یک طرفه و بدون درنظر گرفتن نظرات و ملاحظات ریاست جمهوری تشکیل دهد.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری لبنان در ادامه افزود: سعد الحریری در حقیقت با پاسخ به انتقادات، این موضوع را ثابت کرد که در تک‌روی برای تشکیل کابینه اصرار دارد و اعتنایی به نظرات و ملاحظات میشل عون، بعنوان رئیس جمهور که قصد دارد در تشکیل دولت مشارکت کند، ندارد.

این بیانیه در پایان با اشاره به همکاری دولت با دیگر نهاد‌های کشوری تاکید کرد: در صورتی که دولتی به اصول شراکت و پیمان توجهی نداشته باشد، قطعا دارای تعادل ملی نبوده و پایه آن سست است.

چندی پیش نیز، برخی منابع لبنانی گزارش دادند که نخست وزیران پیشین این کشور به همراه سعد حریری در تلاش است تا رئیس جمهور را برای عقب نشینی از مواضع خود در تشکیل دولت تحت فشار قرار دهند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید