توصیه بایدن به برادرش/ مهم ترین خواسته‌ای که رئیس جمهور آمریکا دارد

کدخبر: ۳۸۹۴۶۳
در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده برادر کوچکتر جو بایدن از نام او برای رونق بخشیدن به کسب و کارش، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا "با اخلاق‌ترین دولت در تاریخ" را داشته باشد.
توصیه بایدن به برادرش/  مهم ترین خواسته‌ای که رئیس جمهور آمریکا دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: او به تضمین اینکه ما با اخلاق‌ترین دولت در تاریخ آمریکا را داریم، متعهد است و این شامل محدودیتها درباره چگونگی استفاده از وجهه او میشود. این مساله‌ای است که او هم عمومی و هم خصوصی مطرح کرده است.

براساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، جو بایدن در جریان کمپین ریاست جمهوری خود و نگران از توافق‌های تجاری بالقوه، به برادرش فرانک بایدن گفته بود تا مراقب رفتارش باشد. با وجود این نصحیت، برادر کوچکتر بایدن هنوز هم تبلیغی برای یک شرکت حقوقی دارد که روی ارتباط نزدیک او با رئیس جمهوری جدید آمریکا تمرکز کرده است. او همچنین در روز تحلیف با جت خصوصی یکی از دوستانش و احتمالا از شرکای بالقوه خودش به واشنگتن دی.سی رفت.

طبق گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، جو بایدن جدی و با لحن شوخ طبعی به برادرش گفته بود: به چیزی که ممکن است در درجه اول به خودت لطمه بزند، بند نشو!

کسب و کار خانواده بایدن همواره زندگی سیاسی او را تحت تاثیر گذاشته و با ورود او به کاخ سفید این کنکاش‌ها وارد فاز جدیدی شده است. دولت نوپای بایدن در شرایطی که تلاش دارد همبستگی در شاخه اجرایی را پس از چهار سال ریاست جمهوری مملو از رسوایی‌ها و افشاگری‌های ترامپ احیا کند، با مشکلاتی روبروست.

براساس گزارش ماه سپتامبر پولیتیکو، تحقیقات فدرال درباره هانتر بایدن، پسر رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر بررسی وضعیت مالیاتی او شامل بررسی پولشویی بالقوه و ارتباطات خارجی او میشود.

تبلیغاتی که فرانک بایدن منتشر کرده است برای گروه حقوقی برمان در فلوریداست و او در آنجا یک مشاور است. فرانک بایدن در این پیام تبلیغاتی میگوید: برادر من مدلی است که نشان میدهد چطور باید این کار را انجام داد. به گفته یک منبع مطلع، هدف جو بایدن این بوده که از آسیب وارد شدن به برادرش و تحقیر او محافظت کند.

جان مورگان، وکیل مستقر در فلوریدا و حامی مالی دموکراتها گفت: بایدن و اطرافیانش دقیقا به وجهه بدیی که ممکن است از طرف خانواده‌اش با استفاده از شهرتشان برای تبلیغ کسب و کارشان ناشی شود، آگاه هستند. فرانک به من گفت "برادرم واقعا عاشق من است اما اگر من لابی کنم، او پاهایم را قلم میکند."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید