مصرف ضدیخ به جای الکل 11 نظامی را به بیمارستان فرستاد

کدخبر: ۳۸۹۵۱۶
11 نظامی آمریکایی در پایگاه نیروی زمینی «فورت بلیس» تگزاس به دلیل مصرف اشتباهی ضدیخ روانه بیمارستان و دو نفر از آنها به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.
مصرف ضدیخ به جای الکل 11 نظامی را به بیمارستان فرستاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ ارتش آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ۱۱ نظامی آمریکایی در پایگاه نیروی زمینی «فورت بلیس مک گریگور رنج» در تگزاس به دلیل مصرف اشتباهی «ضدیخ» روانه بیمارستان شدند و حال دو تن از آنها وخیم اعلام شده است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، نظامیان آمریکایی که برای یک تمرین میدانی ۱۰ روزه به پایگاه فورت بلیس در تگزاس رفته بودند، مایعی را مصرف کردند که گمان می‌کردند مشروبات الکلی است اما سپس مشخص شد که «ضدیخ» بوده است.

«آلی پاین» یکی از سخنگویان پایگاه فورت بلیس در خصوص این حادثه توضیح داد: «تمامی پرسنل مجروح همچنان در مرکز پزشکی ویلیام بیمونت ارتش بستری هستند. دو سرباز به شدت بیمار هستند و به بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) منتقل شده‌اند و ۹ نفر دیگر تحت مراقبت و نظارت دقیق آزمایشگاهی قرار دارند».

طبق این گزارش، نتایج اولیه سم شناسی نشان می‌دهد که نظامیان آمریکایی دچار مسمومیت با اتیلن گلیکول شده‌اند.

بنا بر گفته پاین، طبق قوانین و اصول نظامی، نظامیان آمریایی در محیط آموزش میدانی، حق استفاده از مشروبات الکلی را ندارند و ضدیخی را که نظامیان آمریکایی مصرف کرده‌اند، «خارج از کانالهای توزیع مواد غذایی مجاز تهیه شده بوده است».

طبق این گزارش، بلعیدن اتیلن گلیکول می‌تواند به آسیب فوری به کلیه‌ها و حتی در شرایط استفاده بیش از حد، به نارسایی کلیه منجر شود و هنوز مشخص نیست که نظامیان آمریکایی چه میزان ضدیخ مصرف کرده‌اند.

مقام‌های نظامی محلی آمریکا و همچنین فرماندهی تحقیقات جنایی ارتش آمریکا در حال تحقیق در خصوص شرایط دقیق حادثه هستند اما پاین اعلام کرده است که نشانه‌ای از «تهدید برای جامعه بزرگ فورت بلیس» وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید