اتهام زنی اسرائیل به امارات درباره کرونا

کدخبر: ۳۸۹۵۲۴
با وجود اعتراض دولت امارات متحده و ادعای تل آویو مبنی بر عذرخواهی از این کشور رسانه‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر امارات را عامل شیوع کرونا در مناطق اشغالی معرفی کردند.
اتهام زنی اسرائیل به امارات درباره کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، با وجود اعتراض دولت امارات متحده و ادعای تل آویو مبنی بر عذرخواهی از این کشور پایگاه عبری زبان یانت در گزارشی مجددا به نقش امارات متحده عربی در شیوع ویروس کرونا در مناطق اشغالی پرداخت و نوشت در حالی که تمام دنیا در محدودیت قرار دارد، در دبی جشن ها ، قایق های تفریحی و کنسرت ها همچنان برپا و به همراه آن ویروس کرونا در حال شیوع و گسترش است.

در بخشی از گزارش این پایگاه اطلاع رسانی وابسته به روزنامه یدیعوت احارانوت آمده است : بسیاری از کشورهای جهان انگشت اتهام خود را به سوی دبی نشانه رفته و آن را به دلیل نقش آفرینی در صدور انواع جهش یافته از ویروس کرونا مقصر می دانند.

به هر شکل این شهر شاهد کنسرت ها و جشن های شب سال نوی میلادی بود ، در بسیاری از این برنامه حتی از ماسک هم استفاده نشد .

900 نفر از کسانی که به امارات سفر کرده بودند بیمار به تل آویو بازگشتند ، برخی از آنها به نوع جهش یافته این ویروس مبتلا شده بودند و باعث شدند تا این ویروس به دست کم 4 هزار نفر دیگر هم سرایت پیدا کند.

به نوشته این پایگاه عبری زبان،دبی از جولای گذشته به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جهان محدودیت ها را برچید  و فعالیت های تجاری را هم از سر گرفت تا از این بیشتر دچار زیان های اقتصادی نشود.

اما از روزی که پای گردشگران به دبی بازگشت، شمار مبتلایان هم با شیب کم افزایش پیدا کرد تا آن که بعد از سال نوی میلادی و پس از آن که مردم برای برگزاری جشن های سال نو به این منطقه سرازیر شده و در سالنها،کافه ها و کشتیهای تفریحی حضور پیدا کردند، به نقطه اوج خود رسید.

بر اساس اطلاعاتی که ارتش رژیم اسرائیل تهیه کرده است ، بیش از 900 گردشگر اسرائیلی در بازگشت از دبی به ویروس کرونا مبتلا شده اند آنها باعث شکل گیری زنجیره ای از سرایت و انتقال آن به حدود 4 هزار نفر شدند.

به نوشته یانت، برخی از مسافرانی که از دبی بازگشته اند با ایجاد درگیری و اعتراض حاضر به قرنطینه شدن در هتل ها نشده و مستقیما راهی خانه های خود شده بودند.

به همین دلیل رئیس بخش بهداشت عمومی وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرده بود تعداد تلفاتی که اسرائیل  طی دو هفته اول از صلح اسرائیل با امارات متحده عربی متحمل شده بیش از 70 سال جنگ با عرب ها بود.

گرچه مسئولین اسرائیلی بعد از آن از این اظهار نظر عذرخواهی کرده و آن را یک شوخی نه چندان موفق توصیف و تاکید کردند  این موضع اسرائیل نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید