افزایش دما در اغلب استان ها

کدخبر: ۳۸۹۶۰۶
اقتصادنیوز :‌مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در چندین استان تا اواخر وقت یک‌شنبه ۱۲ بهمن وزش باد شدید با سرعت ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت داریم، گفت: روز آینده در ۱۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.
افزایش دما در اغلب استان ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در اغلب مناطق کشور غیر از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت آینده بارش ها در شمال غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: روز آینده ۱۲ بهمن بارش پراکنده در شمال شرق کشور ادامه دارد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان اظهار داشت: از دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید اواسط وقت روز پنجشنبه ۱۶ بهمن از غرب وارد کشور خواهد شد.

وی اظهار کرد: در دو روز آینده در اغلب مناطق کشور به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب کرمان، هرمزگان، شرق یزد و برخی مناطق خراسان جنوبی و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: امروز شمال خلیج فارس و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در خوزستان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده کمی ابری همراه با وزش باد شدید در بعد از ظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۳ و صفر درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمی دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در ۱۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

وی اظهار داشت: تا اواخر وقت یک‌شنبه ۱۲ بهمن وزش باد شدید با سرعت ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت داریم. امروز در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، قم، سمنان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، شرق استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی، وزش باد شدید داریم و فردا در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، قم، سمنان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شرقی استان های کرمان و یزد وزش باد شدید خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: در این راستا احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی نیمه کاره و احتمال شکستن درختان وجود دارد که توصیه می شود محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، در دستور کار باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید