سخنگوی وزارت بهداشت و درمان:

افزایش سرایت پذیری در ویروس انگلیسی کرونا

کدخبر: ۳۸۹۷۲۶
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره تفاوت ویروس بریتانیایی با ویروس معمولی کرونا تاکید کرد: یکی از تفاوت‌های این ویروس جهش یافته، افزایش میزان سرایت‌پذیری آن است.
 افزایش سرایت پذیری در ویروس انگلیسی کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا؛  بر اساس آخرین اطلاعات میزان مرگ‌ومیر کرونای بریتانیایی در مقایسه با کرونای معمولی بیشتر بوده و همچنین قدرت انتقال این ویروس نیز در مقایسه با کرونای معمولی بیشتر است. البته یکی از شاخص‌های نگران کننده این ویروس ابتلای کودکان و نوجوانان است. این در حالی است که در ویروس کرونای معمولی کودکان و نوجوانان در صورت ابتلا به شکل خفیف به این بیماری مبتلا می‌شدند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس بریتانیایی در کشور  به خبرنگار برنا  گفت:  تاکنون ابتلای هفت نفر در کشور به ویروس جهش یافته کرونا تایید شده که ۶ مورد در تهران و یک مورد در خوزستان بوده که همه این موارد سابقه سفر به خارج از کشور را داشته‌اند.

او درباره علائم ابتلا به کرونای بریتانیایی افزود:  علائم ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا همان علائم ابتلا به ویروس کرونا است و مستندات چندانی در زمینه افزایش علائم گزارش نشده است.

افزایش قدرت چسبیندگی ویروس بریتانیایی به سلول‌ها

لاری درباره تفاوت ویروس بریتانیایی با ویروس معمولی کرونا تاکید کرد:   یکی از تفاوت‌های این ویروس جهش یافته، افزایش میزان سرایت‌پذیری آن است.

به گفته او در واقع جهشی که در اروپا در این ویروس اتفاق افتاده، منجر به این شده که قدرت چسبندگی ویروس کرونا به سلول‌ها افزایش پیدا کند. ویروس کرونا تاکنون جهش‌های زیادی داشته، اما این مورد به علت افزایش سرایت‌پذیری نگران کننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ادامه داد:   هنوز تاثیر جهش ویروس کرونا روی شدت بیماری‌زایی آن قطعی نیست.

عادی انگاری درباره کرونا ممنوع

او درباره راهکارهای اصلی برای مهار کووید 19 گفت:  برای مصونیت در برابر کرونا چه از نوع معمولی و بریتانیایی استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و مهمانی‌ها لازم و حیاتی است. در صورت بی‌توجهی به این موارد و عادی انگاری شرایط، خیز جدید بیماری اتفاق می‌افتد که می تواند به مراتب وضعیت را بحرانی تر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید