اختلاف بایدن و جمهوری خواهان بالا گرفت

کدخبر: ۳۹۰۰۰۷
بالا گرفتن اختلاف میان سناتورهای جمهوری خواه و رئیس جمهوری آمریکا در همین روزهای نخست دولت جدید بر سر رقم لایحه بسته حمایتی در شرایط کرونایی، باعث شد بایدن تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه را برای بررسی لایحه مذکور به کاخ سفید فرابخواند .
اختلاف بایدن و جمهوری خواهان بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  ساعاتی پیش ۱۰ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به بایدن پیشنهاد کردند که لایحه کمک یک تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلاری را به یک‌سوم کاهش دهد.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز نوشت که این سناتورها از بایدن خواسته بودند که به جای اتکاء صرف بر آراء دموکرات‌ها، مذاکره را در پیش گیرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که بایدن با سناتور سوزان کالینز رهبر این گروه ۱۰ نفره گفت‌وگو کرده و گر چه آنکه خواهان تضارب تمامی آراء است با این حال خواهان پیشبرد لایحه فعلی است.

سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه خود با اشاره به وعده اتحاد بایدن اعلام کرده بودند که در پیشنهاد متقابل آنها، ۱۶۰ میلیارد دلار به واکسن، آزمایش، درمان و تجهیزات حفاظت شخصی اختصاص داده شده و در پی آنند تا کمک‌های هدفمندتری را جایگزین چک‌های ۱۴۰۰ دلاری کنند.

آسوشیتدپرس نوشت که جلب حمایت ۱۰ سناتور جمهوری‌خواه در سنای ۵۰-۵۰ می‌تواند اهمیت فراوانی برای بایدن داشته باشد. اگر تمامی دموکرات نیز از مصالحه احتمالی حمایت کنند، مصوبه آتی سنا از رأی موافق ۶۰ سناتور بهره‌مند خواهد شد که این اکثریت ضامن مصونیت مصوبه در برابر هرگونه کارشکنی قانونی خواهد بود.

جمهوری‌خواهان جزئیات زیادی از پیشنهاد خود را علنی نساخته‌اند و به گفته سناتور بیل کسیدی، بار مالی طرح مذکور حدود ۶۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید