احتمال خیز جدید کرونا در تهران

کدخبر: ۳۹۰۰۷۲
​اقتصادنیوز :‌فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران نسبت به بروز خیز جدید بیماری کووید۱۹ در استان تهران هشدار داد.
احتمال خیز جدید کرونا در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زالی امروز در جلسه بررسی عملکرد طرح شهید سلیمانی در استان تهران گفت: تبیین آمارهای اخیر نشان می دهد ظرف ۲۴ ساعت گذشته با تغییراتی که در الگوی آمارهای کرونا در استان تهران رخ داده است موج جدیدی از نگرانی رقم زده شده است. به شکلی که در سرجمع بستری ها ما برخلاف روزهای گذشته به رکورد جدیدی رسیدیم و شاهد بستری ۲۱۲۰ نفر بودیم در حالیکه این رقم در هفته های گذشته زیر ۱۸۰۰ نفر بود.

وی ادامه داد: همچنین در بخش عادی بستری ها رکورد ۳۴۲ نفر را در استان تهران شاهد بودیم که از این میزان ۱۱۰ نفر در بخش ویژه بستری شده اند و افزایشی نیز در فوتی های استان ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشته ایم. از سوی دیگر اورژانس های تنفسی بیمارستان های تخصصی به تدریج در حال شلوغ تر شدن هستند و در بخش مراجعات سرپایی نیز عدد ۶۲۰۰ نفر را شاهد بودیم. بر همین اساس با در نظر گرفتن این الگو و تداوم آن در روزهای آتی می توانیم بگوییم ممکن است در شرف خیز جدیدی در استان تهران باشیم.

زالی در ادامه به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح بین بخشی علی رغم سختی ها به خوبی پیش رفته و در هفته اخیر آهنگ مطلوب تری به خود گرفته است، این طرح برخی خلأ های بهداشتی استان تهران را می تواند پوشش دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به دیدار با ریاست مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر استان تهران در مکانیزم رفع چالش های بودجه ای مورد غفلت قرار گرفته به گونه ای که رفع این چالش ها از کوریدور کمیسیون ها امکان پذیر نبوده، لذا از ریاست مجلس خواستیم که به موضوع ورود پیدا کنند و ایشان نیز در حوزه بهداشت و درمان و همچنین حمل و نقل و ... قول هایی را دادند. بی تردید این خطر وجود دارد که در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس آسیبی به بودجه های بخش بهداشت و درمان برسد که ریاست مجلس قول داند اگر تغییری در این بودجه اتفاق افتاد مورد حمایت هیات رئیسه مجلس قرار گیرد.

زالی در بخش دیگری از صحبت های خود به بازدید از شهرستان ملارد اشاره کرد و افزود: توفیقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان حاصل شده است. با توجه به اینکه این شهرستان از مراکز دامپروری و کشاورزی استان محسوب می شود و فاقد بیمارستان است کار کمی سخت است چرا که گاهی مجبور هستند بیماران را به تهران اعزام کنند.

وی ادامه داد: در ملارد همانند کاری که در اسلامشهر انجام شده شهرستان به شش پهنه تقسیم شده و در هر یک از این پهنه ها مسئولیت محوری تشکیل داده شده که در همین راستا در شناسایی و رهگیری توفیقات خوبی داشتند. از سوی دیگر آموزش توسط مجموعه نیروها نقطه قوت پررنگی در این شهرستان بود. آموزش ها در حوزه بهداشتی با توجه به مرکز بودن این شهرستان در حوزه دامپروری در مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز مورد توجه قرار گرفته که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین گردان سلامت در این شهرستان در حال تشکیل است. حضور نیروهای بسیجی و داوطلب بسیار چشمگیر بود و مستندسازی در حوزه های مختلف اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بانوان در کارگاه شهید سلیمانی در حال انجام است که اقدامی ارزشمند محسوب می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت تهران و شکل گیری تجمعات در آن علی رغم تعهداتی که در خصوص برگزاری جشنواره فجر داده شده بود اما در حواشی آن شاهد نقض پروتکل ها بودیم که بسیار نگران کننده است. اگر در این بخش چنین اتفاقاتی روی دهد قطعا برای مردم تاثیر منفی بیشتری دارد. در حال حاضر میزان رعایت فاصله گذاری در تهران ۷۳ درصد است. از سوی دیگر مقرر شده فرصتی به بنده و استاندار تهران در ستاد ملی مدیریت کرونا داده شود تا گزارشی از دستاوردهای بهداشتی استان در مقابله با کرونا ویروس ارائه شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید