جمهوری اسلامی: نگران طوفان شوم در 1400 باشیم

کدخبر: ۳۹۰۱۸۱
اقتصاد نیوز: روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به بروز یک طوفان سهمگین سیاسی در انتخابات 1400 هشدار داد.
 جمهوری اسلامی: نگران طوفان شوم در 1400 باشیم

به گزارش اقتصاد نیوز روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان فرصتی برای بازگشت به خط امام تلاش کرده با مرور مواضع بنیانگذار جمهوری اسلامی آفت سنگین انقلاب در برهه کنونی را معرفی کند.

این روزنامه نوشته است:ازجمله حکمت‌هائی که در کلام امام همواره موج می‌زد، این بود که آفت‌های انقلاب و حکمرانی را به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌کرد و توطئه‌های خارجی را از نوع سبک و اختلافات داخلی را از نوع سنگین می‌دانست و می‌فرمود:

"آن که مهم است، این ناسازگاری است که در ارگان‌های اسلامی هست. هرجا بروی با هم توافق ندارند. هی دعوت به توافق می‌کنند همه، لکن خودشان هم توافق ندارند. این موجب نگرانی است... یعنی داخل خودش آسیب می‌بیند. محتاج به این نیست که از خارج بیایند و به ما آسیب برسانند، ما خودمان به جان هم می‌افتیم و خودمان را از بین می‌بریم."

آنچه در این فراز از سخنان امام آمده، مربوط به اختلافات سیاسی و اجرائی است. همین نکته را امام درباره کودتا علیه نظام جمهوری اسلامی هم بارها گفته‌اند. ایشان همواره می‌گفتند نیروهای نظامی خارجی هرگز نمی‌توانند در این کشور کودتا کنند، اگر کودتائی بشود از داخل ممکن است باشد. این کلام دقیق و کاملاً درست امام که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مبتنی بر همین تفکر صحیح است و دیدیم که واقعاً هم آمریکا در طول 42 سال گذشته علیرغم رجزخوانی‌هائی که علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران کرد، نتوانست کاری از پیش ببرد و به اهداف خود برسد.

بنابراین، همه باید بر آنچه در داخل می‌گذرد متمرکز باشیم و نگرانی‌های مربوط به اختلاف‌افکنی‌های داخلی را برطرف کنیم. کسانی که درصدد برمی‌آیند با نفی دیگران، خود را اثبات کنند، کانون تفرقه‌افکنی هستند. این صحنه مشمئزکننده را اولین‌بار در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دیدیم که متاسفانه از آن پس به عنوان یک روش، ادامه یافت و نهادینه شد. اکنون ادبیات سیاسی ما از این میراث شوم بشدت رنج می‌برد، روشی که در تضاد کامل با خط امام خمینی است. همه باید نگران طوفان سهمگینی باشیم که توسل به این میراث شوم در تبلیغات انتخاباتی 1400 پدید خواهد آورد. متاسفانه از هم‌اکنون دورنمائی از این طوفان سهمگین را در ادبیات افرادی که اشتیاق فراوانی برای نشستن بر صندلی دوست‌داشتنی ریاست ‌جمهوری دارند، می‌بینیم. اگر قرار است دهه فجر را فرصتی برای بازگشت به خط امام قرار دهیم، از هم‌اکنون باید اقدام موثری برای جلوگیری از وقوع این طوفان به عمل آوریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید