هشدار جدی به ورزشکاران مبتلایان به کرونا

کدخبر: ۳۹۰۲۱۲
ورزشکاران حرفه‌ای که به کرونا مبتلا می‌شوند باید مراقب باشند تا به خاطر استفاده از داروهای مصرفی در این دوران تست دوپینگ‌شان مثبت نشود.
هشدار جدی به ورزشکاران مبتلایان به کرونا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حدود یک سال از ورود کرونا به کشورمان می‌گذرد و شیوه زندگی همه با تغییرات زیادی مواجه شده است. در این مدت خیلی از هموطنان‌مان را به خاطر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم و جامعه ورزشی نیز در این بین عزیزانی را از دست داده است.

کرونا همچنین برنامه اردوها و مسابقات ورزشی را نیز با تغییرات متعددی مواجه کرد. ضمن اینکه در این مدت مسابقه زیادی در سطح بین‌المللی و جهانی به انجام نرسیده است. با این وجود در داخل کشورمان رشته‌های مختلف بعد از تعطیلی نسبتا طولانی سرانجام توانستند از ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز برگزاری اردو و مسابقه بگیرند.

کرونا

همانطور که دنبال کردن ورزش حرفه‌ای و برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی در ایام کرونا با پروتکل‌ها و شرایط ویژه انجام‌پذیر است، ورزشکاران باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشند که یکی از آن داروهای مصرفی‌شان در ایام ابتلا به کروناست. برخی از این داروها جزو مواد ممنوعه دوپینگ هستند و اگر برگه و فرم مخصوص دارویی را برای فدراسیون‌های‌شان پُر نکنند، ممکن است در آینده با مشکلات جدی مواجه شوند.

با توجه به ماندگاری اثرات برخی داروها در نمونه‌های دوپینگ، اگر فرم‌های مربوط پُر نشده باشد، ممکن است این امر به منزله دوپینگ محسوب شود و آنها را گرفتار کند به ویژه آنکه قرار است در سال آینده رویدادهای بین‌المللی از جمله المپیک و پارالمپیک 2020 برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید