بهبودیافتگان کرونا چگونه واکسن تزریق کنند؟

کدخبر: ۳۹۰۲۳۵
نتایج یک بررسی نشان می دهد افرادی که پیش از این به کروناویروس آلوده شده اند تنها به تزریق یک دوز از واکسن نیاز دارند.
بهبودیافتگان کرونا چگونه واکسن تزریق کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی مشخص شد افرادی که پیش از این به کروناویروس آلوده شده بودند با تزریق یک دوز از واکسن، سطح آنتی بادی در بدن آنان برابر یا بیشتر از افرادی بوده که دو دوز از واکسن را دریافت کرده یا به این ویروس آلوده نشده بودند.

محققان در این مطالعه اولیه که مشابه آن تاکنون انجام نشده ادعا کرده اند: به نظر می رسد افرادی که پیش از این به کروناویروس آلوده شده اند بعد از تزریق اولین دوز، عوارض جانبی عمومی تری همچون خستگی، تب و درد عضلانی در آنان مشاهده شود که مشابه با شرایطی است که می تواند در سایر داوطلبان پس از دریافت دوز دوم واکسن ایجاد شود.

در این بررسی ۱۰۹ داوطلب واکسیناسیون مشارکت داشتند که ۴۱ نفر از آنان پیش از این به کروناویروس آلوده شده بودند. همچنین به نوع واکسن دریافتی و شدت بیماری آنان اشاره نشده است.

افرادی که پیش از این به کروناویروس آلوده نبودند در ۹ تا ۱۲ روز نخست پس از واکسیناسیون، میزان به نسبت پایینی از آنتی بادی در آنان مشاهده شد و افرادی که پیش از این به ویروس آلوده شده بودند در مدت چند روز پس از واکسیناسیون، سطح آنتی بادی آنان به سرعت افزایش یافته به طوری که ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر بوده است.

 هرچند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا توصیه کرده است که افراد حتی در صورت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ باید واکسن تزریق کنند زیرا هنوز مشخص نیست محافظت آنتی بادی تا چه زمان ادامه پیدا می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید