امیر حاتمی: ایران و هند باید روابط توسعه یافته‌تری را دنبال کنند

کدخبر: ۳۹۰۳۷۸
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به دعوت رسمی وزیر دفاع هند و به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند به این کشور سفر کرده، ساعاتی پیش وارد شهر بنگلور هند شد.
امیر حاتمی: ایران و هند باید روابط توسعه یافته‌تری را دنبال کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در بدو ورود به هند در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای هند و ایران در منطقه مهم هستند و در طول سالیان طولانی این دو کشور دارای روابط با ثبات بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بین ایران و هند با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و اشتراک بین اللملی، همکاری های خوبی برقرار بوده است، اظهار کرد: ارتباط دو کشور به دلیل دارا بودن سواحل طولانی هند و نیز به دلیل موقعیت راهبردی ایران علی الخصوص در خلیج فارس، تنگه هرمز و در حاشیه اقیانوس هند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امیر حاتمی خاطر نشان کرد: ارتباط اقیانوس هند با راهگذر جنوب به شمال و اتصال به کشورهای آسیای میانه و قفقاز زمینه هایی است که می‌طلبد روابط توسعه یافته‌تری را دنبال نماییم.

وزیر دفاع در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای خود و سایر مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور، در اجلاس  وزاری دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند سخنرانی خواهد کرد.

امیر حاتمی همچنین در افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات هوایی در شهر "بنگلور" شرکت خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید