عامل افزایش مرگ های کرونایی چیست؟

کدخبر: ۳۹۰۷۲۴
یک مطالعه جدید ارتباط چشمگیری را بین دسترسی به منابع بیمارستانی، به ویژه تخت های ICU و مرگ و میر بیماران در هفته های ابتدایی پاندمی کووید ۱۹ نشان می دهد.
عامل افزایش مرگ های کرونایی چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «الکساندر جانک»، عضو ارشد تیم تحقیق از بیمارستان ییل آمریکا، در این باره می‌گوید: «یک روایت کلی در بین کارکنان مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد که هرچقدر منابع و امکانات بیشتر باشد، مراقبت و درمان بیماران بهتر خواهد بود. از اینرو ما در مطالعه‌ای به بررسی ارتباط بین وجود امکانات در ابتدای شروع کووید ۱۹ و میزان مرگ و میرها پرداختیم.»

محققان در تجزیه و تحلیل ۳۰۶ منطقه مراجعه کننده به بیمارستان در ایالات متحده از اول مارس تا ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۰، دریافتند که مناطق جغرافیایی با منابع کمتر به ازای هر بیمار کرونایی از جمله تخت‌های ICU، متخصصان بخش مراقبت‌های ویژه، پزشکان اورژانس، پرستاران و تخت‌های بیمارستان عمومی، از نظر آماری با مرگ و میر بیشتری در ماه آوریل ۲۰۲۰ مواجه بودند. در این مطالعه ۴۴۵۳ بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

قوی‌ترین ارتباط مربوط به دسترسی به تخت ICU بود. طبق یافته‌ها، به ازای وجود هر تخت ICU اضافی برای هر مورد بیمار کرونایی، یک پنجم کاهش در میزان بروز مرگ در طول ماه وجود داشت.

طبق برآورد آنها، ۱۵۵۷۱ بیمار کرونایی به دلیل کمبود تخت ICU در ماه آوریل در این بیمارستان‌ها فوت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید