مقام اماراتی: ابوظبی سال گذشته دخالت نظامی در یمن را متوقف کرد

کدخبر: ۳۹۰۸۲۴
انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات مدعی شد که کشورش از اکتبر سال گذشته دخالت نظامی در یمن را برای پایان یافتن جنگ متوقف و از تلاش های سازمان ملل و پیشنهادهای صلح حمایت کرده است.
مقام اماراتی: ابوظبی سال گذشته دخالت نظامی در یمن را متوقف کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ادعای مقام اماراتی در شرایطی عنوان می شود که نیروهای امارات و مزدورانش همچنان در بخشی هایی از یمن به ویژه جنوب این کشور حضور دارند و بنا به اعلام مقام های یمنی ابوظبی غارت منابع طبیعی این کشور از سوی رژیم صهیونیستی را تسهیل می کند.

 قرقاش در حساب توئیتری خود مدعی شد که امارات همچنان یکی از بزرگترین ارایه دهندگان کمک های بشردوستانه به ملت یمن است.

اظهارات مقام اماراتی در حالی است که مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه از رویکرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای  توقف حمایت این کشور از جنگ یمن خبر داد.

جیک سالیوان روز پنجشنبه درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، اظهار کرد: رئیس جمهوری قصد دارد که پایان حمایت آمریکا از عملیات‌های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده‌ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح کرد.

وی یادآورشد که  ادامه کار او فراتر از این خواهد بود. (بایدن) خواهد گفت که از دیپلماسی برای خاتمه بخشیدن به درگیری در یمن فعالانه‌تر و بیشتر بهره می‌گیرد و دلیل انتخاب نماینده ویژه درباره یمن که امروز معرفی می‌شود هم همین است.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید