اغذیه فروش معروف تهران درگذشت/ ناگفته هایی از زندگی فریدون

کدخبر: ۳۹۰۸۹۸
فریدون مهربانی، مالک ساندویچی فریدون معروف به «فری کثیف» در محله نیلوفر تهران، شامگاه پنجشنبه (۱۶ بهمن) در ۸۰ سالگی درگذشت.
اغذیه فروش معروف تهران درگذشت/ ناگفته هایی از زندگی فریدون

به گزارش اقتصادنیوز، ساندویچ فریدون یک ساندویچی قدیمی و خوشمزه‌پز است که در دهۀ ۱۳۵۰ در خیابان نیلوفر تاسیس شده و سبک و سیاق محیط و غذاهای آن همانطور مانده است. به گفته بسیاری، این ساندویچی ، قدیمی ترین ساندویچی این محله بوده است که بخاطر سس محبوبش بسیار معروف بوده است. فضایی معمولی با نورهای مهتابی و پیشخوان‌های ساندویچی معمولی با همان راهروی همیشگی ساندویچی‌ها که همۀ مشتری‌ها در آن می‌لولند تا نوبت به آن‌ها برسد. در خبرها آمده است او مغازه فردی به نام فریدون صالحی را اداره می‌کرد.

«فریدون مهربانی» که اخمو است

خیلی‌ها می‌گویند اسم فری کثیف، بابت برخورد او است و خیلی‌ها هم آن را تاثیر عکسی می‌دانند که آقا فریدون سال‌ها پیش از مغازه‌ انداخته که خودش دارد پول می‌شمارد و شاگردها با لباس نامرتبی که دارند در حال کار کردن هستند. خود فریدون، این نام‌گذاری را از بدخواهی رقبا می‌داند که در همان سال‌های تاسیس نتوانستند رقابتی سالم و راست و حسینی با او داشته باشند.

ساندویچی فری کثیف کارتخوان نداشت

ساندویچی فری کثیف از معدود ساندویچی هایی بوده است که کارتخوان نداشته است.  فریدون مهربانی با سرعت قابل توجهی همه چیز را داخل یک دفتر ثبت می‌کرد، پول می‌شمرد و حساب و کتاب‌ها را انجام می‌داد.

جزئیاتی از زندگی فریدون

 فریدون در مصاحبه با شرق درباره توسعه کسب و کارش گفته است «کفتر آنجایی تیر می‌خورد که همان‌جا دون خورده. ما هم همین جا بزرگ شدیم و پا گرفتیم. با این مشتری‌ها بالا آمدیم و حاضر نیستیم اینجا را عوض کنیم.»

او همیشه خودش پای دخل می ایستاده و هیچ وقت به سفر و تعطیلات نمی رفته. او گفته است: «همه زندگی و عشق من این ساندویچی است و همیشه پای کارم هستم. اگر پای کارت نباشی کارت رونق نمی‌گیرد. این هم یکی از رمزهاست.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید