اخراج ۳ دیپلمات اروپایی از روسیه

کدخبر: ۳۹۰۹۴۱
اقتصادنیوز :‌روسیه ۳ دیپلمات اروپایی را به دلیل شرکت در تظاهرات‌های غیرقانونی اخیر اخراج کرد.
اخراج  ۳ دیپلمات اروپایی از روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، روسیه امروز جمعه از اخراج ۳ دیپلمات اروپایی به دلیل شرکت در تظاهرات‌های غیرقانونی اخیر در این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دیده بان اتحادیه اروپا به نقل از منابع آگاه در این اتحادیه اعلام کرد که وزارت خارجه روسیه ۳ دیپلمات اروپایی از کشورهای آلمان، لهستان و سوئد را به دلیل شرکت در تظاهرات غیرقانونی روسیه در حمایت از «الکسی ناوالنی» از این کشور اخراج کرده است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: ۳ دیپلمات آلمانی، سوئدی و لهستانی که در اعتراضات غیرقانونی شرکت کردند و «عنصر نامطلوب» معرفی شدند، به زودی روسیه را تَرک خواهند کرد. انتظار می رود سفارت های آلمان، سوئد و لهستان پس از اخراج ۳ تَن از کارکنانشان، از این پس اصول حقوق بین المللی را به صورت دقیق رعایت کنند.

این رویداد پس از فراخوانده شدن سفیر سوئد، کاردار سفارت لهستان و فرستاده سفارت آلمان به وزارت امور خارجه روسیه به انجام رسید.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت دولت روسیه، دو هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت با گاز اعصاب نوویچوک به آلمان منتقل شده بود.

وی در روزهای پیش از سوی دادگاهی در مسکو به ۳ سال و نیم حبس محکوم شد.

مسمومیت و بازداشت وی عاملی شد تا بار دیگر کشورهای غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی کنند. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید