واکنش آلمان به تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2

کدخبر: ۳۹۰۹۷۲
صدراعظم آلمان تهدیدهای ایالات متحده مبنی بر وضع تحریم های برون مرزی علیه پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» را قاطعانه رد کرد.
واکنش آلمان به تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دولت ایالات متحده به تازگی یک لایحه قانونی را تصویب کرد که راه را برای وضع تحریمهای جدید علیه پروژه «نورد استریم ۲» می گشاید.

 اسپوتنیک گزارش داد، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز جمعه در واکنش به تصویب این لایحه، تهدیدهای واشنگتن برای وضع تحریمهای برون مرزی علیه پروژه نورد استریم ۲ را به شدت رد کرد.

با این حال، صدراعظم آلمان اطمینان خاطر داد که اختلاف نظر میان آلمان و ایالات متحده آنطور که به نظر می رسد، «عمیق نیست» و قول داد که برای این اختلاف نظر، «یک راه حل می یابد».

مرکل در ادامه افزود که پروژه نورد استریم ۲ یک پروژه «بحث انگیز» است که اتحادیه اروپا فعالانه در مورد آن بحث و گفتگو می کند. وی خاطرنشان کرد که احداث این خط لوله و همچنین تحریمهای آمریکا علیه آن در دستور کار گفتگوها با دولت جدید آمریکا قرار دارد.

صدراعظم آلمان همچنین اطمینان داد که اتحادیه اروپا مدتهاست از نگرانیهای واشنگتن در خصوص احتمال وابستگی آلمان و سایر کشورهای اروپایی به گاز روسیه مطلع است.

گفتنی است، پروژه نورد استریم ۲ که با هدف کارگذاری دو خط لوله به طول ۷۴۵ مایل و فراهم سازی امکان انتقال ۱.۹۴۲ فوت مکعب گاز از روسیه به آلمان درحال اجراست، از آب‌های سرزمینی یا مناطق انحصاری اقتصادی کشورهای دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد می‌گذرد.

ایالات متحده آمریکا یکی از مخالفان سرسخت این پروژه و همچنین وابستگی احتمالی برلین به ذخایر طبیعی روسیه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید