پنتاگون: کمک به ائتلاف سعودی علیه یمن متوقف شد

کدخبر: ۳۹۰۹۸۷
سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی دو پهلو در حالیکه از توقف کمک به ائتلاف سعودی علیه یمن خبر داد گفت هنوز تصمیم مشخصی در قبال سعودی گرفته نشده است.
پنتاگون: کمک به ائتلاف سعودی علیه یمن متوقف شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، جان کربی روز جمعه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره فرمان رئیس جمهوری آمریکا برای توقف ارسال تسلیحات و کمک‌های نظامی به سعودی علیه یمن، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: مطابق فرمان روز گذشته رئیس جمهوری، وزارت دفاع کمک اندک غیرتهاجمی را برای عملیات‌های ائتلاف فراهم می‌کرده است که شامل اطلاعات و توصیه‌هایی برای اقدام بهتر بود.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: به همه این‌ها خاتمه داده شده است، اما سعودی همچنان یکی از متحدانمان در مبارزه با تروریسم در منطقه است. دستور رئیس جمهوری به طور خیلی مستقیم به تلاش‌های ائتلاف سعودی در یمن اشاره داشت.

کربی اضافه کرد: این یک مساله بین آژانس‌های مختلف است و ما باید بدانیم که چگونه در این زمینه به پیش برویم اما هنوز تصمیم مشخصی در این زمینه گرفته نشده است.

تماس با رئیس جمهوری افغانستان

وی همچنین از تماس صبح جمعه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان خبر داد و گفت: وزیر دفاع بار دیگر بر تعهد ایالات متحده به همکاری پایدار ایالات متحده و افغانستان و استحکام روابط دفاعی تاکید کرد.

سخنگوی پنتاگون افزود: وزیر دفاع و رئیس جمهوری غنی در مورد روند صلح افغانستان و ضرورت توافق سازوکار مذاکره برای پایان دادن به جنگ گفت‌وگو کردند. هر دو طرف بر اهمیت استفاده از این فرصت برای صلح تاکید ورزیدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید