واکسن کرونای «فایزر» و «مدرنا» 501 کشته دادند

کدخبر: ۳۹۱۳۴۴
طبق داده‌های منتشره توسط مقامات آمریکایی, تاکنون ۵۰۱ نفر بر اثر دریافت واکسن کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
واکسن کرونای «فایزر» و «مدرنا» 501 کشته دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت "CDC’s Vaccine Adverse Event" تا 29 ژانویه سال 2021, 501 نفر بر اثر تزریق واکسن کرونا آمریکایی جان خود را از دست داده و  10 هزار و 748 نفر دچار عوارض جانبی شدید شده‌اند.

پایگاه خبری "گلوبال ریسرچ" در این‌باره نوشت, از زمان آغاز واکسیناسیون تا 29 ژانویه, 501 مورد مرگ و 10 هزار و 748 عارضه جانبی توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) و سیستم گزارش دهی عوارض جانبی واکسن (VAERS) گزارش شده است.

453 نفر از قربانیان واکسن کرونا, ملیت آمریکایی داشته و مابقی ملیت‌های گوناگون داشته‌اند؛ همچنین میانگین سنی افرادی که بر اصر تزریق واکسن حان خود را از دست داده‌اند, 77 سال بوده است؛ کوچمترین قربانی دارای 23 سال سن بوده است.

طبق آخرین داده‌های منتشر شده توسط "مرکز کنترل و پیشگری از بیماری" آمریکا, 53 درصد از قربانیان مرد و مابقی را زنان تشکیل داده‌اند؛ 59 درصد از فوت شدگان از واکسن "فایزر" و 41 درصد از واکسن "مدرنا" استفاده کرده بودند.

تاکنون فقط واکسن های "فایزر" و "مدرنا" از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز استفاده اضطراری در آمریکا را دریافت کرده‌اند؛ با توجه به تعریف خود FDA، واکسن‌ها تا زمان صدور مجوز به طور کامل آزمایشی در نظر گرفته می‌شوند.

واکسن کرونا , آمریکا ,

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید