هشدار جدی وزرات بهداشت نسبت به سفر به یک استان

کدخبر: ۳۹۱۳۷۶
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان ناپایدار، حساس و شکننده است، گفت: از همه خواهشمندیم از هرگونه اقدام به سفر به شهرستان‌های استان اصفهان خودداری کنند.
هشدار جدی وزرات بهداشت نسبت به سفر به یک استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: علی‌رغم آنکه میانگین بروز هفتگی موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان پایین‌تر  از متوسط کشوری است، اما میزان موارد بستری مثبت در این استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل، با اندکی افزایش همراه بوده است و به طور کلی وضعیت بیماری در استان اصفهان ناپایدار، حساس و شکننده است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان اردستان، در استان اصفهان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های  آران و بیدگل، اصفهان، خمینی شهر، شاهین شهر و میمه و شهرضا، کاشان، گلپایگان لنجان، مبارکه و نجف آباد و نطنز در وضعیت زرد و مابقی شهرستان های استان، در وضعیت آبی قرار داند.

لاری ادامه داد: متاسفانه در هفته گذشته، شش شهرستان استان اصفهان از رنگ آبی به زرد تغییر وضعیت دادند. در حال حاضر ۴۵۱ قطعی مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های این استان بستری هستند که ۸۲ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند. از نقاظ قوت مدیریت اپیدمی در اصفهان می توان به تولید با کیفیت و توزیع برنامه ریزی شده ملزومات محافظتی کووید ۱۹ و اجرای زودهنگام طرح شهید سلیمانی در این استان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: از همه خواهشمندیم از هرگونه اقدام به سفر به شهرستان‌های استان اصفهان خودداری کرده و امیدواریم با همکاری جدی تر استان اصفهانی ها در عمل به توصیه های بهداشتی شاهد بهبود وضعیت بیماری در این استان باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید