جنبش جهاد اسلامی در انتخابات فلسطین شرکت نمی‌کند

کدخبر: ۳۹۱۹۲۹
جنبش جهاد اسلامی فلسطین سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات سراسری فلسطین شرکت نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، به دنبال نشست گروه‌های فلسطین در قاهره، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنبش تصمیم گرفت تا در این انتخابات شرکت نکند؛ چرا که این انتخابات در سقف توافق اسلو است و حقوق ملت فلسطین و مواضع اصولی آنها را نادیده گرفته است.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش جهاد اسلامی معتقدیم که ورودی صحیح برای وحدت ملی، بر اساس توافق درباره برنامه سیاسی است که پایداری ملی را تقویت کرده و از مقاومت حمایت می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: هیأت جهاد اسلامی در "گفت و گوی ملی" که روز دوشنبه در قاهره برگزار شد، دیدگاه این جنبش سیاسی را که تحقق وحدت ملی به دور از توافق اسلو را تضمین می‌کند، ارائه کرد.

گروه‌های فلسطینی سه شنبه شب در بیانیه پایانی گفت و گوهای قاهره در سندی بر برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و غزه تأکید کردند.

گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله فتح، حماس و جهاد اسلامی روز سه شنبه به منظور فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات، نشست مشترکی در قاهره پایتخت مصر برگزار کردند تا پس از چندین سال وقفه بار دیگر نمایندگان قانونگذاری فلسطین انتخاب و درباره راه‌های مقابله با دشمن صهیونیستی و گام‌های موثری در این مسیر تصمیم‌گیری کنند.

قرار است انتخابات مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین شنبه ۲۲ می ۲۰۲۱ (اول خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاست حکومت خودگردان فلسطین شنبه ۳۱ جولای ۲۰۲۱ (۹ مرداد ۱۴۰۰) و انتخابات شورای ملی فلسطین سه‌شنبه ۳۱ اوت ۲۰۲۱ (۹ شهریور ۱۴۰۰) برگزار شود.

نتایج انتخابات مجلس قانونگذاری، اولین مرحله تشکیل شورای ملی فلسطین خواهد بود و این شورا پس از انتخابات ۹ شهریور ۱۴۰۰ طبق اساسنامه سازمان آزادیبخش و تفاهمات ملی تکمیل خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید