مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد

مشکلات بانکی مانع توسعه مناطق آزاد

کدخبر: ۱۹۴۳۹۱
گروه بنگاه ها: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به عملکرد مناطق آزاد در توسعه فضای کسب و کار کشور، ضرورت اصلاح نظام بانکی را بسیار مهم برشمرد.حسین فروزان با بیان این مطلب، گفت: از آنجا که مناطق آزاد نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی هر کشور دارند اما ما با مشکلات عدیده بانکی در این مناطق روبرو هستیم به طوری که اصلاح سیستم بانکی از اصلی ترین اولویت ها به شمار می رود.
مشکلات بانکی مانع توسعه مناطق آزاد

‎وی با بیان آن که بسیاری از تجار در مناطق آزاد به دلایل ضعف سیستم بانکی بسیاری امور خود را نمی توانند به درستی انجام دهند تصریح کرد: در واقع به روز رسانی سیستم بانکی یک ضرورت اجتناب ناپذیر در این مناطق محسوب می شود.

‎ وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان آن که این منطقه یک ریال تخلف مالی صورت نگرفته است و با ورود قوه قضاییه به پرونده ماکو، سلامت مدیران ما آشکار می شود یادآور شد: وقتی سازمانی از سوی سازمان حسابرسی کنترل می شود و تاکنون یک بند حسابرسی مبنی بر تخلف وجود نداشته است، می توان نتیجه گرفت به این پرونده شتابزده و سیاسی نگاه شده است

‎.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین یادآور شد: برای جلب سرمایه گذار باید مشکلات مربوط به بانک، قوانین مالیاتی و مقررات اجرایی رفع شود؛ وقتی قوانین یک شبه عوض می شود یا قوانین، مغایرند یا از قوانین تمکین نمی شود، چطور انتظار داریم مناطق آزاد ما مانند کشورهای همسایه باشد و سرمایه گذار و حتی گردشگر از حضور در این مناطق استقبال کند.

‎وی افزود: در سال ۱۳۹۵ بحث قاچاق کالا و کالای همراه مسافر مطرح شد، می گویند کالاهای همراه مسافر باید محدود شود اما نمی گویند وقتی کالای همراه مسافر کم شود، حاشیه بیشتر می شود.

‎فروزان ادامه داد: قرار بود به جای اینکه مردم به استانبول و دوبی بروند، مقصدشان به ماکو و کیش تغییر کند اما با سخت‌گیری‌ها و طرح مسائلی از جمله کالای همراه مسافر، مشکلات در جای دیگری خود را نشان داد و مردم برای خرید یا گردش راهی ترکیه شدند.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه آزاد در زمینه زیرساخت ها از جمله راه، جاده و مخابرات مشکلاتی اساسی داشت و مابرای جذب سرمایه گذاری باید با تامین زیرساخت از جمله راه و فرودگاه این امکانات را فراهم کنیم .

‎فروزان یادآوری کرد پرواز از تهران به ماکو و بر  عکس پنج روز هفته انجام می شود که با اتمام ساخت سالن ترمینال، سال آینده فرودگاه ماکو به طور رسمی افتتاح می شود.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید