استقبال 13 کشور از نمایشگاه اکسپوی عشق آباد

کدخبر: ۱۹۶۷۷۰
گروه بنگاه ها: برگزارکننده ایرانی نمایشگاه بین المللی اکسپوی عشق آباد ترکمنستان، از استقبال 13 کشور و حضور بیش از 30 شرکت ایرانی در این نمایشگاه در فاصله زمانی یک ماه تا برگزاری آن خبر داد.
استقبال 13 کشور از نمایشگاه اکسپوی عشق آباد

حسن مرتجی  با اعلام این مطلب افزود: تاکنون شرکت ها، تجار و بازرگانان از کشورهای جمهوری کره، پاکستان، امارات متحده عربی، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، اوکراین، روسیه، بلاروس، کانادا و افغانستان همراه با جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی صنعت و اتومبیل  و نمایشگاه تولیدات حلال از11 الی 13 بهمن ماه  به مدت سه روز در محل نمایشگاه های بین المللی عشق آباد  برگزار خواهد شد، اظهار داشت: امکان ثبت نام برای حضور در این دوره از نمایشگاه تا 25 دی ماه برای شرکت های ایرانی و تا بیستم همین ماه برای شرکت های خارجی میسر است.

مرتجی با اشاره به قیمت 320 یورویی واگذاری هر متر مربع متراژ نمایشگاهی در اکسپوی عشق آباد، از تخفیف 30 درصدی به تجار، بازرگانان و شرکت های ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این اقدام  با هدف ترغیب صادرکنندگان و همچنین ایجاد زمینه های بیشتر صادراتی به این کشور انجام می شود.

وی  از استقبال چشمگیر تجار، شرکت ها و بازرگانان از نمایشگاه عشق آباد در مقایسه با نمایشگاه شهریور ماه باکو خبر داد و گفت: این مهم نشان دهنده اشتیاق بیشتر شرکت ها برای حضور در این کشور است که به پیشینه روابط حسنه و همچنین پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو کشور باز می گردد.

این فعال اقتصادی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال از رئیس اتاق ترکمنستان و اعضای هیات مدیره این اتاق خواسته ایم تا مسئولان ترکمنی را به حضور و بازدید از نمایشگاه ترغیب کنند.در این رابطه، مسئولان ترکمنستانی قول داده اند با حضور در نمایشگاه به بازدید از غرفه ها و بحث و تبادل نظر با شرکت های مختلف ایرانی و خارجی حاضر در آن بپردازند و از شرکت های توانمند برای حضور در طرح ها و پروژه های کشورشان دعوت کنند.

مرتجی اضافه کرد:  ترکمنستان 32 میلیارد دلار پروژه ساختمانی در دست اجرا دارد و پروژه «بندر جدید» با هدف تبدیل شدن به مرکز تدارکات آسیای مرکزی در این کشور در حال اجراست.

وی تاکید کرد: ترکمنستان دارای پروژه های متعدد ساخت و ساز با سرمایه کافی و یک فرصت برای تجار و بازرگانان ایرانی محسوب می شود؛ یکی از بازارهای دست نخورده با ارائه میلیاردها دلار پروژه های ساختمانی و زیر بنایی است که پیش بینی شده تا سال 2030 بازسازی خواهد شد.

وی همچنین خواستار آن شد که جوایز صادراتی فعالان اقتصادی در سال جاری هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود تا صادرکنندگان با امید بیشتری برای توسعه بازارهای صادراتی خود اقدام کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید