همکاری «رفاه» و سازمان شیلات ایران افزایش می یابد

کدخبر: ۲۰۲۲۶۲
گروه بنگاه ها: فروشگاه های زنجیره ای رفاه و سازمان شیلات ایران برای گسترش زنجیره تولید، تامین و عرضه آبزیان در کشور تفامنامه همکاری مشترک امضا کردند.
همکاری «رفاه» و سازمان شیلات ایران افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، رئیس سازمان شیلات ایران در این نشست با اشاره به ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه بیان داشت: آبزیان نقش مهمی در سلامت جامعه دارند وهدف گذاری سازمان شیلات افزایش دسترسی مردم به تولیدات آبزیان است؛ در این راستا با توانمندی های موجود در فروشگاه های زنجیره ای  رفاه ، بخش تولید و توزیع با کمک یکدیگر می‌توانند امکاناتی را فراهم آورند تا غذای سالم به دست مردم برسد. 

سید حسن صالحی با بیان اینکه تنوع محصولات آماده مصرف در حال حاضر در فروشگاه های زنجیره ای افزایش یافته ، افزود:پیش بینی ما افزایش مصرف محصولات آبزی با آماده سازی این محصولات و عرضه محصولات آماده در فروشگاه های زنجیره ای است؛ ضمن اینکه برای برطرف کردن خلا طعم دهنده ها از تجربیات کشورهای دیگر استفاده می کنیم.

وی  با بیان اینکه در سال 96 بیش از یک میلیون 100 هزار تن محصولات آبزی در کشور تولید می شود، گفت:  نزدیک به 500 هزار تن از این تولیدات از طریق آبزی‌پروری و 600 هزار تن از طریق صید به دست می‌آید. همچنین ایران اکنون در صید "تن ماهیان" ،  جایگاه دوم را در بین 35 کشور ساحلی در اقیانوس هند دارد و در بحث پرورش قزل‌آلا، میگو، ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس ، ظرفیت‌هایی فراوانی در کشور وجود دارد. 

صالحی اظهار داشت: در زمینه  صادرات  محصولات شیلاتی، ایران از جایگاه خوبی برخوردار است و در 4 سال اخیر در این زمینه روند رو به رشدی داشته‌ایم بطوریکه عملکرد 10 ماهه سال 1396 ، رشد 40 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال 1395 را نشان می‌دهد.  همچنین مقایسه میزان واردات محصولات شیلاتی به کشور در ده ماهه سال 1396 و 1395 حاکی از کاهش 25 درصدی است. 

در این نشست مدیرعامل  فروشگاه زنجیره‌ای رفاه  با اشاره به اینکه تلاشها در دو سال گذشته این بوده که مردم تجربه خرید متمایز را در فروشگاه های رفاه تجربه کنند، گفت: با این نگاه ، "بخش مواد غذایی تازه "را به عنوان یک ماموریت ویژه در رفاه ایجاد کردیم تا همه مردم بتوانند از خرید با کیفیت مناسب استفاده کنند.

فرشید گلزاده کرمانی با بیان اینکه با حذف واسطه ها در محصولات مختلف به دنبال تامین مواد اولیه از مبادی اصلی هستیم، افزود: اگرچه سیاست ما سرمایه‌گذاری مستقیم در تولید کالا نیست، اما با توجه به میزان تقاضای فراوان برای محصولات آبزی در دو سایت شمال و جنوب کشور برای پرورش ماهی در قفس سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم که ظرفیت هر کدام 5 هزار تن است و محصولات تولیدی در این سایت‌ها در فروشگاه زنجیره‌ای خودمان عرضه می‌شود. 

فرشید گلزاده کرمانی  بیان داشت: فروشگاه زنجیره‌ای  رفاه با 200 شعبه در سراسر کشور این ظرفیت را دارد که محصولات آبزی تولیدی سایر تولید‌کنندگان را هم عرضه کند .این در حالی است که با خرید مستقیم از تولید کننده می توانیم محصول را با سود حداقلی عرضه کنیم؛ به طوری که به عنوان نمونه برنامه ما این است که انواع ماهی را به طور میانگین تا 30 درصد پایین تر از قیمت بازار عرضه کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید