امیرآباد محله‌ای با ماهیت گردشگری

کدخبر: ۲۵۲۸۳۱
اقتصادنیوز؛ امیرآباد از محله‌های قدیمی و بااصالت، در منطقه 6 شهرداری تهران قرار گرفته است. این منطقه 6 ناحیه و 16 محله دارد. از دیگر محله‌های مهم واقع در این منطقه می‌توان به نصرت، کشاورز، یوسف‌آباد، بهجت‌آباد، کریم‌خان، ساعی و آرژانتین اشاره کرد.
امیرآباد محله‌ای با ماهیت گردشگری

به گزارش اقتصادنیوز، گروه بنگاه‌ها؛ بافت این منطقه بیشتر دارای بخش‌های اداری و تجاری است و به همین دلیل از قدیم این منطقه به عنوان منطقه‌ای درآمدزا در تهران شناخته می‌شده است. این منطقه با مساحتی معادل 2138.45 هکتار حدود 2.3 درصد از سطح شهر تهران را شامل می‌گردد. از طرفی دیگر خوابگاه‌های دانشجویی در منطقه ۶ تهران، بافت جمعیتی و اجتماعی این منطقه را کاملاً تحت تأثیر قرار داده است.

اگر به خرید آپارتمان در امیرآباد فکر می‌کنید، فراموش نکنید که بر اساس پژوهش صورت گرفته در دانشگاه تربیت مدرس تهران و شهید بهشتی تهران، مناطق 3، 6 و 1 توسعه‌یافته‌ترین مناطق تهران هستند. این توسعه‌یافتگی را در محله امیرآباد هم به خوبی می‌‌توان مشاهده کرد. از امکانات فرهنگی، آموزشی، تفریحی، درمانی و ... امیرآباد که بگذریم، این محله ماهیتی تاریخی دارد که توریست‌های خارجی را هم همیشه به سمت خود می‌کشاند.

به ویژه آنکه موزه هنرهای معاصر تهران هم در همین محل قرار گرفته است. بنای جذاب این موزه به کوشش فرح پهلوی در سال 1356 بر طبق اصول معماری نوین و توسط کامران دیبا ساخته شده است. موزه هنرهای معاصر در دوران پس از انقلاب فراز و نشیب‌های متعددی را طی کرد و از معدود بناهای دوران پهلوی است که از یادگارزدایی از خاندان پهلوی در ایران در امان ماند. این موزه دارای یکی از 10 مجموعه مهم هنر مدرن در دنیاست. در فضای بیرونی موزه، آثار هنری مدرن از هنرمندان بزرگی مانند، هِنری مور، پرویز تناولی، الکساندر کالدر، کارل اشلامینگر، آرنولدو پومودورو و … قرار دارد. موزه فرش دیگر مکان دیدنی این محله است. این موزه هم به دستور فرح پهلوی ساخته شده و دارای گنیجینه‌ای بزرگ از فرش‌های نفیس ایرانی است.

قرار گرفتن هتل لاله و هتل اسپیناس خلیج فارس هم بیشتر ماهیت گردشگری به این محل داده است. به طور کلی اگر قصد خرید آپارتمان در امیرآباد را کرده‌اید، باید بدانید که قرار است به محله‌ای شلوغ، پویا و پرجنب و جوش پا بذارید. در اینجا همیشه دانشجویان در رفت‌ و آمد هستند، مغازه‌های متعدد تا حدودهای 10 شب باز هستند و مراکز اداری متعدد روزانه جمعیت زیادی از نقاط مختلف تهران جذب می‌کنند. بنابراین علی‌رغم قرار گرفتن در محدوده طرح ترافیک، تردد خودروها هم در اینجا زیاد است.

برای اطلاع از نرخ خرید آپارتمان در امیرآباد، می‌توانید به بخش املاک سایت دیوار مراجعه کنید. در بین متراژ 60 تا 70 متر، خرید آپارتمان حداقل متری 10 میلیون تومان هزینه می‌برد. روبروی پارک لاله، آپارتمان 60 متری یک‌خوابه و ساخت سال 1380، 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد دارای انباری بزرگ است اما پارکینگ ندارد. اما قیمت برای واحد‌های نوساز به مراتب بالاتر می‌رود. مثلا روبروی پارک لاله یک آپارتمان یک ساله 65 متری و دوخوابه یک میلیارد تومان آگهی شده است. این آپارتمان بالکن، انباری، پارکینگ و آسانسور هم دارد. با این حال گران‌تر از عرف قیمت در امیرآباد به نظر می‌رسد. 60 متری کلیدنخورده دیگری هم متری 22 میلیون تومان آگهی شده است. اما بیشتر واحد‌های آگهی شده بین متری 10 تا 15 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

 

 

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید