تقدیر از صنایع شیر ایران در جشنواره حاتم

کدخبر: ۲۶۱۷۷۶
گروه بنگاه ها- مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) در ششمین جشنواره ملی حاتم با شعار حمایت از تولید ملی مورد تقدیر قرار گرفت.
تقدیر از صنایع شیر ایران در جشنواره حاتم

به گزارش خبرنگار ما، جشنواره ملی حاتم با مشارکت وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ترویج مصرف کالاهای داخلی، ارتقای کیفیت و رقابت پذیری در تولید در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

در این جشنواره از شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) به عنوان مجموعه‌ای ارزش‌آفرین تقدیر شد؛ شرکت پگاه با 30 شرکت زیرمجموعه با فعالیت قابل توجه در کنار بخش مسوولیت‌های اجتماعی توانسته در راستای اقتصاد مقاومتی نیز گام‌های بزرگی بردارد.

شسی

مدیرعامل صنایع شیر ایران در حاشیه این مراسم با تاکید بر شعار امسال با عنوان حمایت از تولید داخلی گفت: در صنایع شیر ایران امسال شاهد رشد شرکت‌های داخلی بوده‌ایم؛ به طوری که با وجود تحریم‌ها، فرصت‌سازی برای شرکت‌های داخلی ایجاد شده و ما توانستیم بهره‌برداری لازم از این فرصت را در تولید داخلی داشته باشیم.

دکتر سید ابراهیم حسینی با اشاره به توانمندی پگاه در تامین مواد اولیه از داخل افزود: بسیاری از محصولات مورد نیاز ما در مجموعه پگاه در قالب شعار حمایت از تولید داخل در شرکت‌های زیرمجموعه تامین شد که صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را برای کشور داشت. به طور مثال در پگاه اصفهان توانستیم یک ترکیب بسیار کاربردی در صنعت لبنیات با عنوان پایدارکننده‌ها را که به طور انحصاری از یک کشور اروپایی وارد می‌کردیم، به تولید برسانیم. وی خاطرنشان کرد: تولید این محصول نه تنها نیاز داخلی مجموعه پگاه را تامین کرد بلکه ما توانستیم این محصول را در اختیار شرکت‌های همکار در صنعت لبنیات نیز قرار دهیم. مدیرعامل صنایع شیر ایران ادامه داد: در حوزه ساخت تجهیزات و ادوات نیز با تلاش مستمر در کادر فنی توانستیم 1500 قطعه را ساخته و یا تکمیل کنیم و به زنجیره تجهیزات پگاه اضافه کنیم که می‌تواند در دستیابی ما به تکنولوژی‌های روز دنیا قابل توجه باشد.

حسینی با اشاره به نیاز پگاه به پاکت برای عرضه محصولات شرکت تاکید کرد: با فراخواندن تولیدکنندگان پاکت داخلی توانستیم بخش قابل توجهی از تامین پاکت موردنیاز شرکت پگاه را از طریق این تولیدکنندگان تهیه کنیم.

وی افزود: با توجه به نیاز سالانه پگاه به 600 تا 700 میلیون پاکت ما توانستیم با تمرکز بر حمایت از تولید داخلی در کنار تامین پاکت از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بخش قابل توجهی از شرکت‌های داخلی را نیز در زنجیره تولید پگاه به کار ببندیم.

حسینی با تاکید بر حمایت از تولید ملی افزود: توجه به تولیدکنندگان داخلی نه تنها در ارتقای تکنولوژی آنها بسیار موثر است بلکه صرفه‌جویی ارزی نیز به همراه دارد، به طوری که امسال با تغییر رویکرد و توجه به شرکت‌های داخلی در مجموعه پگاه حدود 80 میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید