پژو 206 صندوق‌دار؛ خودرویی برای خانواده‌ها

کدخبر: ۲۶۲۲۷۷
اقتصادنیوز؛ پژو 206 صندوق‌دار پنجمین و آخرین نوع از خانواده پژو 206 است؛ شرکت پژو پیش‌تر مدل‌های هاچ‌بک سه در و پنج در، کوپه روباز و استیشن را تولید و به بازار عرضه کرده بود.
پژو 206 صندوق‌دار؛ خودرویی برای خانواده‌ها

به گزارش اقتصادنیوز؛ مهم‌ترین وجه ممیزه 206 صندوق‌دار، دارا بودن صندوق عقب و تعبیه جای بیشتر برای سرنشینان عقب این خودرو است. به همین دلیل بیش از سایر مدل‌های 206، خودرویی برای خانواده به حساب می‌آید و بیشترین مشتریان خرید پژو 206 صندوق‌‌دار هم خانواده‌ها هستند. 206 صندوق‌دار مشهور به 206 اس‌دی است که این عنوان مخفف کلمه سدان است که به خودروهای سواری معمولی که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی هستند، اطلاق می‌شود.

پژو 206 یکی از محبوب‌ترین خودروهای تولیدی شرکت پژو فرانسه است که تولید آن از سال 1998 شروع شد و به دلیل هلدینگ و فرمان‌پذیری مناسب، جذابیت ظاهری، سازگاری با محیط زیست و مصرف پایین به زودی جای ویژه خود را در بازار خودرو کشورهای مختلف، باز کرد. ورود پژو 206 به ایران به سال 1380 برمی‌گردد و دیری نگذشت که به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات بازار خودروی ایران تبدیل شد؛ اگر سری به خیابان‌های شهرهای مختلف ایران بزنیم این موضوع را به وضوح خواهیم دید.

 مشتری اصلی پژو 206 جوانان هستند و چند سالی که از عرضه آن در ایران گذشت، متولیان امر متوجه شدند اگر دست به طراحی مدل صندوق‌دار بزنند علاوه بر جوانان، خانواده‌ها را هم جذب خواهند کرد.  پژو 206 صندوق‌دار با ایده شرکت ایران خودرو و طراحی مهندسان ایرانی و با مشارکت و پشتیبانی شرکت پژو برای اولین بار در سال 2005 در نمایشگاه فرانکفورت عرضه و چند وقت بعد در شش تیپ در ایران تولید شد. در بازار خودروی ایران خرید پژو 206 صندوق‌دار، طرفداران زیادی پیدا کرد و بسیاری از مشتریان هم از خرید این خودرو اعلام رضایت کردند.

دو مدل صندوق‌دار و هاچ‌بک 206 تفاوت‌های چشمگیری از نظر فنی ندارند و شاید دو مورد از این تفاوت‌ها قابل ذکر باشد. اول اینکه در 206 صندوق‌دار به دلیل وزن بیشتر صندوق و در بعضی مدل‌ها وجود مخزن گاز، شتاب به نسبت 206 هاچ‌بک کاهش پیدا کرد و دوم اینکه مصرف سوخت 206 صندوق دار با اینکه به طور کلی پایین محسوب می‌شود اما به نسبت 206 هاچ‌بک زیادتر است. از نظر ظاهری هم 206 اس‌دی از صندوق عقب بزرگتری نسبت به مدل هاچ‌بک برخوردار است و حجم صندوق عقب آن به 385 لیتر می‌رسد. همچنین در 206 صندوق‌دار فضای صندلی‌های عقب به نسبت 206 هاچ‌بک بازتر و بزرگتر است.

با اینکه خودروی پژو 206 صندوق دار بیشتر در ایران خریدار دارد اما مشتریان آن محدود به کشور ما نیست. این خودرو از طریق ایران به بازارهای ترکیه، روسیه و الجزایر هم صادر شده و این خودرو در آن کشورها هم مشتریان خود را پیدا کرده است. همچنین این خودرو از سال 2008 در آمریکای جنوبی با نام Passion 207  و  در بازارهای چین و مالزی با نام 207 به فروش می‌رسد. اما همچنان بیشترین فروش این خودرو مربوط به ایران است. اگر به سایت‌هایی مانند دیوار مراجعه کنید، خواهید دید که بازار خرید پژو 206 صندوق‌دار صفر و دست دوم تا چه اندازه گسترده است.

 

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید