استقبال شبکه علمی ایران از استارتاپ‌ها

اقتصاد دیجیتال چهره حکمرانی دولت‌ها را دگرگون می‌کند

کدخبر: ۲۶۶۳۶۴
گروه بنگاه‌ها: اپراتور شبکه علمی ایران (شعا) با سرمایه گذاری 100 درصد بخش خصوصی به دنبال رابطه تنگاتنگی با استارتاپ‌ها است و این امکان را دارد تا از تمامی استارتاپ‌هایی که امکان ارایه سرویس بر روی این پلتفرم را دارند حمایت و بستر لازم را در اختیارشان قرار دهد.
اقتصاد دیجیتال چهره حکمرانی دولت‌ها را دگرگون می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز؛ سادینا آبائی رییس هیات مدیره شبکه علمی ایران (شعا) در همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری با اشاره به اینکه سال‌ها است به دنبال حلقه مفقوده ارتباط واقعی صنعت با دانشگاه بودیم، گفت: امروز شبکه علمی این بستر را فراهم آورده تا تولیدات علمی به صورت مستقیم در دسترس صنعتگران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اپراتور نسل سوم شبکه علمی ایران (شعا) در دولت یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری 100 درصد بخش خصوصی شکل گرفته تا ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی را پدید آورد، افزود: این شبکه با پلتفرمی که ایجاد کرده امکان اتصال و ارایه سرویس به تمامی مراکز علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، بیمارستان‌ها و تمامی حوزه‌های معتبر که به یکدیگر متصل می‌شوند را فراهم می‌آورد.

آبائی با بیان اینکه در دنیای امروز دیتا معنی و مفهوم بسیار با ارزشی پیدا کرده و کسب و کارهای با ارزشی در حوزه دیتا شکل گرفته است، گفت: زمانی اگر به مراکز علمی می‌گفتید می‌توانید از علم و توسعه‌ای که داده اید تولید ثروت کنید، قابل اعتنا نبود؛ اما امروز به واسطه حضور فناوری‌های نوین این مسئله کاملا شکل جدی به خود گرفته و هر تولید کننده محتوایی می‌تواند با قرار گرفتن در این شبکه سرویس خود را ارایه داده و هر مصرف کننده‌ای هم که از این محتوا استفاده می‌کند، می‌تواند همزمان سرویس خود را در این فضا به اشتراک بگذارد.

وی یکی از مهمترین مزیت های شکل گیری شبکه علمی را مالکیت معنوی محتوا دانست و گفت: شبکه علمی این ظرفیت را دارد تا فضایی را ایجاد کند که سرقت‌های علمی به صورت محسوسی کاهش یابد.

رییس هیات مدیره شبکه علمی ایران (شعا)  با بیان اینکه پس از بررسی ها و تعاملاتی که با شبکه های علمی سایر کشورها داشته ایم، موفق شدیم اتصالاتی با سایر کشورها برقرار کنیم و محتواها و اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار دهیم، گفت: یکی از شبکه های علمی که در حال حاضر به شبکه علمی ایران متصل شده است و اطلاعات آن با کاربران به اشتراک گذاشته می شود، شبکه علمی ژانت اروپا است. 

استارت آپ

بلاکچین شفافیت را به حوزه اقتصاد می آورد

آبائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در انقلاب صنعتی چهارم، اقتصاد دیجیتالی معنی و مفهوم پیدا کرد، گفت: در سال‌های اخیر تحولی به نام تحول دیجیتالی در دنیا شکل گرفته که هسته مرکزی اقتصاد دیجیتالی بود و توانست آن را به چالش بکشد. به واسطه تغییراتی که در حوزه اقتصاد دیجیتال پدید آمد چهره حکمرانی دولت ها تغییر پیدا کرد. بنابراین کسب و کارها نه در ایران که در دنیا دچار دگرگونی شده و می‌شود.

وی افزود: امروز اگر به واسطه مرزهای جغرافیایی تحریم می شویم از سوی دیگر فناوری اطلاعات و زیرساخت های دیجیتالی مرزها را از بین برده و این امکان را فراهم آورده تا به راحتی بتوانیم با فعالان اقتصادی در هر جای دنیا تعاملات کاری و اقتصادی داشته باشیم؛ تا آنجا که امروز چالش های ما بسیار کمتر از زمانی است که با اقتصاد فیزیکی در آن سوی مرزها در تعامل بودیم.

رییس هیات مدیره شبکه علمی ایران (شعا) با بیان اینکه امروز پلتفرمی در اختیار ما قرار گرفته به نام بلاکچین که تحولات زیادی را فراهم آورده و شکل کسب و کارها را تغییر داده است، گفت: این پلتفرم شفافیتی که دنیا در حوزه اقتصاد به دنبال آن است را فراهم کرده و به واسطه آن کسب و کارهایی که وجود نداشته اند شکل گرفته و کسب و کارهایی که اکثر کشورها تاکنون به آن می بالیدن را از بین خواهد برد. این روند نشان میدهد کشورها هر چقدر با یکدیگر در تضاد و جنگ باشند فناوری اطلاعات می تواند زمینه ارتباط ملت ها را جدا از دولت ها برای کسب و کار پدید آورد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید