آیا خرید بی ام و 320i انتخاب عاقلانه‌ای است؟ با نقاط مثبت و منفی بی ام و 320i قبل از خرید آن آشنا شوید.

کدخبر: ۲۸۱۴۳۶
اگر به دنبال خرید یک خودرو لوکس کوچک هستید بی ام و 320i یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما خواهد بود. این خودرو علاوه بر این‌که دارای موتور بهینه و پرقدرت است، ازلحاظ طراحی و امکانات نیز سطح بالایی دارد.
آیا خرید بی ام و 320i انتخاب عاقلانه‌ای است؟
 با نقاط مثبت و منفی بی ام و 320i قبل از خرید آن آشنا شوید.

همچنین خرید بی ام و 320i شما را صاحب یک خودرو لوکس و خاص در ایران خواهد کرد که در خیابان‌ها نظر بسیاری از افراد را جذب می‌کند.

این سدان کوچک در مدل‌های مختلفی وارد ایران شده است. خوشبختانه آخرین نسل بی ام و 320i در مدل 2018 نیز وارد ایران شده است. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید از آخرین و به‌روزترین فنّاوری‌های صنعت خودروسازی نیز بهره‌مند شوید. همه این موارد سبب شده است که افراد ثروتمند زیادی که قصد ندارند مبالغ میلیاردی را برای خرید یک خودرو پرداخت کنند به خرید خودرویی مانند بی ام و 320i علاقه‌مند شوند. علاوه بر ایران، آمار فروش بی ام و 320i در سراسر جهان نشان‌دهنده میزان محبوبیت این خودرو است. ما در اینجا قصد داریم به مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف این خودرو اشاره‌کنیم تا با بی ام و 320i و ویژگی‌های آن کمی بیشتر آشنا شویم.

بی ام و2

نقاط قوت بی ام و 320i

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، بی ام و 320i دارای ویژگی‌های مثبت زیادی است که سبب شده است تعداد زیادی از افراد گزینه خرید این خودرو را مدنظر قرار دهند. در ادامه سعی می‌کنیم مهم‌ترین دلایلی که برای خرید این خودرو وجود دارد را به‌طور خلاصه بررسی کنیم.

اتاق راحت و لوکس بی ام و 320i

بی ام و سعی کرده است که سطح لوکس بودن خودروهای خود را برای رقابت با مرسدس بنز افزایش دهد. این موضوع سبب شده است که درون بی ام و 320i جدید نسبت به قبل امکانات لوکس‌تر و راحتی بیشتری در اختیار سرنشینان و راننده قرار بگیرد. صندلی‌های جلو باقابلیت تنظیم برقی، استفاده گسترده از چرم باکیفیت، استفاده از متریال باکیفیت برای داشبورد و کلیدها، فضای کافی در صندلی‌های عقب برای 3 نفر، استفاده از تریم چوب و فلز برس خورده و ... سبب شده‌اند که درون بی ام و 320i حس راحتی بیشتری داشته باشید.

موتور بهینه

بی ام و 320i به موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که می‌تواند 181 اسب بخار نیرو تولید کند. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده‌شده در این خودرو هماهنگی بسیار خوبی با موتور بی ام و دارد و سبب شده است رانندگی با بی ام و 320i از رقبای آن لذت‌بخش‌تر باشد. شتاب خودرو حدود 7 ثانیه و مصرف سوخت آن به‌صورت ترکیبی در 100 کیلومتر حدود 7 لیتر است. این ویژگی‌های خوب یکی از دلایلی است که بازار خریدوفروش بی ام و 320i در سراسر جهان شرایط بسیار خوبی دارد.

سیستم iDrive

امکانات بی ام و 320i در سطح مطلوبی است و با توجه به دسته‌ای که در آن قرار دارد تنها با مرسدس بنز قابل‌مقایسه است. انواع سیستم‌های کنترلی و سنسورهای هشداردهنده در این خودرو استفاده‌شده است؛ اما سیستم مرکزی اطلاعات خودروهای بی ام و یا iDrive یکی از مواردی است که کمتر به آن اشاره می‌شود. این سیستم مرکزی کنترل تمام سیستم‌های خودرو را بر عهده دارد و نمایشگر خودرو به بهترین شکل این اطلاعات را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم‌های راهبری و مسیریابی، پاسخ‌دهی مناسب و از همه مهم‌تر قابلیت نوشتن روی صفحه لمسی نیز کامل‌کننده سیستم iDrive است.

بی ام و3

نقاط ضعف بی ام و 320i

با این‌که این خودرو درمجموع یکی از بهترین خودروهای بازار است اما بی‌نقص نیست. فراموش نکنید که در ایران شرایط بسیاری از خودروهای وارداتی با بازارهای جهانی آن‌ها متفاوت است. در ادامه به این نقاط ضعف به‌صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد.

هزینه نگهداری بالا در ایران

برند بی ام و در ایران چند سالی است که نسبت به رقبا شرایط بهتری دارد، اما تحریم‌ها و قوانین گمرکی به همراه واردات محدود خودروهای این شرکت سبب شده است که پشتیبانی از محصولات این شرکت در سطح بالایی قرار نداشته باشد. به همین دلیل صاحبان این خودروها باید برای نگهداری و تعمیر خودرو خود هزینه‌های بیشتری بپردازند.

کمبود امکانات در برابر مرسدس بنز کلاس c

با این‌که بی ام و 320i از لحاظ قوای فنی و لذت رانندگی در شرایط بهتری قرار دارد اما سیستم‌های کمکی رانند به‌صورت استاندارد روی این خودرو نصب نشده است. به‌این‌ترتیب کروز کنترل هوشمند، نمایشگر نقطه کور، ترمز هوشمند و دوربین 360 درجه در این خودرو حضور ندارند. درحالی‌که به‌صورت استاندارد روی مرسدس بنزهای کلاس c نصب‌شده‌اند. البته همه این موارد به‌صورت آپشن قابلیت اضافه شدن به خودرو را دارند.

قیمت و ارزش خرید بی ام و 320i

قیمت بی ام و 320i صفر طبق آگهی‌های فروش بی ام و 320i در سایت دیوار حدود 600 تا 700 میلیون تومان است. قیمت این خودرو نیز در بازار امروز ایران افزایش زیادی داشته است اما نباید فراموش کنیم که بی ام و از رقبای مستقیم خود ارزان‌تر است. از طرفی نکات مثبت این خودرو بسیار بیشتر از نقاط ضعف آن است. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که ارزش خرید بی ام و 320i از رقبای آن بیشتر است.

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید