جردن نشینی! درباره خیابان جردن بیشتر بدانید

کدخبر: ۲۸۳۵۴۶
خیابان جردن یکی از خیابان‌های شناخته شده شهر تهران است که کمتر کسی پیدا می‌شود تا با آن خاطره خوشی نداشته باشد و در دور زدن‌های شبانه با ماشین یا معاشرت در کافه‌ها و رستوران‌های آن اوقات خوشی را تجربه نکرده باشد.
جردن نشینی! درباره خیابان جردن بیشتر بدانید

 جردن که در سال‌های پس از انقلاب به بلوار آفریقا تغییر نام داد، چندی پیش در سال ۱۳۹۳ به نام بلوار نلسون ماندلا تغییر نام داد. در این مطلب به معرفی بیشتر این خیابان می‌پردازیم.

درباره خیابان جردن

این خیابان بزرگ تهران در منطقه یک شهرداری پایتخت واقع شده است و از جنوب به میدان آرژانتین و پایانه بیهقی، از شرق به بلوار میرداماد و اتوبان مدرس از غرب به خیابان ولیعصر و از شمال به پل پارک وی محدود می‌شود. 

سال‌ها پیش این خیابان به یاد دکتر ساموئل مارتین جردن، بانی دبیرستان مشهور البرز و آموزشکده دخترانه آمریکایی تهران به نام جردن نامگذاری شد.

گفتنی است که سفارتخانه‌ها و خانه‌های سفرا و دیپلمات‌های خارجی بسیاری در این خیابان قرار دارد و خارجی‌های بسیاری به دنبال خرید خانه ویلایی در این منطقه هستند و از سوی دیگر اجاره دادن خانه‌ها و آپارتمان‌های زیادی در این منطقه به خارجی‌ها و اجاره بها گرفتن به دلار و یورو در این خیابان و خیابان‌های اطراف آن بسیار باب و مد روز است.

هرچند که این خیابان در همه ساعت‌های شبانه روز پر تردد است و جای پارک ماشین به سختی پیدا می‌شود اما افراد بسیاری به دلیل موقعیت تجاری این منطقه به دنبال خرید دفتر کار در آن هستند. 

امکانات جردن

جردن از بوستان‌های خوبی مثل خشایار، رعنا (پدیدار) و پارک صبا برخوردار است تا اهالی بتوانند در آنجا به معاشرت و استراحت بپردازند. به تازگی با ساخت گذرگاهی به نام تونل آرش که در بلوار آرش این خیابان و تقریبا در نیمه خیابان جردن ساخته شده، خیابان جردن به راحتی به خیابان شریعتی متصل شده و راهی است تا بتوان به دور از ترافیک به شریعتی رسید. از سوی دیگر جردن از مراکز خرید خوب و قدیمی مانند آسیا، بازار خشایار و سرخه بازار و رستوران‌های بین الملی و کافی شاپ‌های معروفی برخوردار است که در صبح‌ها و شب‌ها پاتوق بسیاری از جوانان تهرانی است. 

جردن دارای خیابان‌های و کوچه‌های مشهوری مثل اسفندیار، بلوار آرش، ناهید و بلوار صباست که هرکدام از آنها خیابان‌های معروف شهر تهران به حساب می‌آیند و بسیاری از افرادیکه در سایت دیوار به دنبال خرید یا اجاره ملک در جردن هستند به دنبال ملکی در کوچه‌ها و خیابان‌های معروف آن هستند.

 جردن دسترسی مناسبی به اتوبان‌های اصلی شهر مانند آیت الله رفسنجانی (نیایش)، شهید مدرس و شهید چمران دارد و ساکنین آن اگر مایل به استفاده از ماشین شخصی نباشند، می‌توانند از تاکسی و اتوبوس برای مراجعه به سایر نقاط شهر تهران استفاده کنند، همچنین ایستگاه‌های مترو اطراف این خیابان مثل حقانی، میرداماد، شریعتی، مصلا و میدان تجریش آماده سرویس دهی به آنها هستند. 

جردن و ساکنین آن به امکانات رفاهی و خدماتی خوبی دسترسی دارند، کلینیک چشم پزشکی نور که یکی از بهترین مراکز تخصصی جراحی چشم در پایتخت است در خیابان اسفندیار جردن قرار دارد. ضمن اینکه بیمارستان‌های فوق تخصصی ولیعصر ناجا، هاشمی نژاد، رجایی و محب مهر در نزدیکی و اطراف این خیابان قرار دارند.  

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید