درباره یوسف آباد بیشتر بدانید

کدخبر: ۲۸۳۵۵۵
یوسف آباد از محله‌های قدیم تهران محسوب می‌شود که هنوز هم علی رغم خیابان‌ها و کوچه‌های پردرخت اما شلوغ خود، علاقمندان زیادی را برای سکونت به خود جلب می‌کند.
درباره یوسف آباد بیشتر بدانید

تا جائیکه بسیاری از کسانیکه به فکر اجاره دفتر کار یا خرید خانه در مرکز شهر هستند اما اصالت منطقه نیز برایشان اهمیت دارد، این محله را انتخاب می‌کنند.

تاریخچه یوسف آباد

این محله قدیمی و معروف را فردی به نام میرزا یوسف اشتیانی صدر اعظم که در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار زندگی می‌کرده است، در خارج از حصار شهر تهران قدیم و در شمال غربی دارالخلافه ناصری در سال 1288 هجری قمری پایه گذاری کرد. یوسف آباد در آن دوران از شمال به ونک و از غرب به امیرآباد محدود می‌شد و اراضی زراعی، باغات و قنات‌هایی در آن قرار داشت. با تغییر و تحولات در نظام اقتصادی آن زمان ایران، اراضی یوسف آباد به فروش رفت و ساخت و ساز در آن شروع شد.

خیابان‌های اصلی این محله سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان مستوفی، شهید جهان آرا، مدبر که به خیابان مهرام تغییر نام داده است، خیابان چهل ستون، فتحی شقاقی، ابن سینا و کاج شمالی هستند بطوریکه با مراجعه به سایت دیوار و جست و جو برای خرید منزل یا دفتر کار می‌توانید تک تک این خیابان‌ها را انتخاب کنید تا به راحتی آنچه که می‌خواهید را پیدا کنید.

امکانات یوسف آباد

این محله از شرق به خیابان ولیعصر، از شمال به اتوبان همت، از جنوب به خیابان فاطمی و دوراهی یوسف آباد و از غرب به اتوبان کردستان و محله امیرآباد منتهی می‌شود. همانطور که مشخص است دسترسی به اتوبان‌های اصلی شهر محله یوسف آباد خوب است و علاوه بر اتوبان‌های ذکر شده، ساکنین این محله به راحتی به اتوبان حکیم هم دسترسی دارند.

لازم است گفته شود که این محله در طرح ترافیک زوج و فرد قرار دارد و بخش بالایی آن یعنی بالاتر از پمپ بنزین و خیابان مستوفی از نظر کثرت جمعیت به مراتب از بخش پایینی آن در جایگاه مناسب‌تری قرار دارد.

در یوسف آباد کلانتری معروفی به همین نام در میدان کلانتری دارد که علاوه بر اینکه ساختمانی قدیمی دارد در اکثر فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی لوکیشن فیلمبرداری بوده و هست. در در خیابان اسد آبادی این محله افرادی حضور دارند تا با استفاده از آب جوی روان و دستمالی ماشین‌هایی که در خیابان تردد می‌کنند را با قیمت ارزان‌تری از کارواش‌ها بشورند، بطوریکه این کارواش‌های دستی، نوستالژی این محله شده است.

یوسف آباد علاوه بر مغازه‌های خواربار فروشی، کافه، رستوران و مراکز خرید، کتابخانه و فرهنگسرای شفق واقع در پارک بزرگ شفق را دارد که مکانی برای تفریح و آموزش اهالی این محله و محله‌های اطراف به شمار می‌آیند.

این محله علاوه بر درمانگاه‌های شبانه روزی، دارای بیمارستان مجهز محب کوثر و بیمارستان حضرت فاطمه (س) است که با بیشتر بیمه‌های درمانی طرف قرار داد هستند. ضمن اینکه شهر کتاب فرهنگ از مراکز مهم ادبی و فرهنگی شهر نیز در این محله قرار دارد، همچنین تاتر گلریز در این محله واقع است تا بتوان از تماشای تاترهای کمدی آن لذت برد.

در آخر بگوییم که در این محله خانه‌های قدیمی و بزرگ در کنار آپارتمان‌های نوساز قرار دارند و اهالی این محله برای دسترسی به سایر نقاط شهر مشکل خاصی ندارند و می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های مترو و بی آر تی به سایر نقاط شهر سفر کنند.

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید