استفاده از توان داخلی در توسعه صنعت مس

کدخبر: ۲۹۳۴۷۲
گروه بنگاه ها- مدیرعامل شرکت مس در بازدید از کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه گفت: خوشبختانه با کمک مهندسان و تکنسین‌های مس توانستیم تمام تجهیزات مورد نیاز این کارخانه را فراهم کنیم تا این طرح به مرحله تولید برسد.
استفاده از توان داخلی در توسعه صنعت مس

اردشیر سعد محمدی با اعلام این مطلب افزود: راه‌اندازی کارخانه اسید یک مسئولیت محیط زیستی بود؛ چراکه باید با انجام سرمایه‌گذاری گاز so2 تولیدی در کارخانه ذوب به اسید سولفوریک تبدیل می‌شد.

وی با اشاره به تحریم‌ها گفت: مدیرعامل شرکت مس تصریح کرد: این کارخانه اکنون به تولید رسیده و میزان ظرفیتش 610 هزار تن اسید در سال با ظرفیت فعلی کارخانه ذوب است با افزایش ظرفیت تولید ذوب در آینده نزدیک میزان تولید اسید هم افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته سعد محمدی میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح 110 میلیون یورو به‌علاوه 45 میلیارد تومان است. وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در خصوص اسید تولیدی صورت گرفته است  گفت: در حال حاضر 450 هزار تن کود فسفاته برای مصارف کشاورزی وارد کشور می‌شود. از این رو ما امیدوار هستیم که اسید سولفوریکی که در این منطقه تولید می‌شود را با یک سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی و حمایت شرکت مس به اسید فسفریک تبدیل کنیم تا این محصول جدید در یک فرایند دیگر به کود‌های فسفاته تبدیل شود.

سعد محمدی ادامه داد: افزون بر این، با سرمایه‌گذاری دیگری که در منطقه خلیج فارس برای ایجاد 12 مخزن با سرمایه 170 میلیارد تومان و ساخت سکوی دلفینی صورت گرفته است در حال آماده‌سازی زمینه صادرات اسید به مقاصد صادراتی هستیم.

وی تاکید کرد: کارخانه اسید خاتون‌آباد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و یک ظرفیت جدید تولید اسید در آنجا ایجاد خواهد شد تا برای همیشه مسئله آلودگی‌های محیط زیستی هم در منطقه خاتون‌آباد حل شود.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید