نگاهی به شیوه طبخ یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

کدخبر: ۲۹۹۱۳۱
وقتی ناصرالدین شاه پای کباب را به ایران باز کرد هیچگاه به این فکر نمی‌کرد که روزی کباب ایرانی محبوب دل توریست‌های خارجی شود و انتخاب اول ‌آن‌ها برای سفارش غذا، کباب کوبیده باشد. جالب است بدانید که ناصرالدین شاه اصالتا قفقازی بوده و کباب را از قفقاز به ایران آورد که آشپزان ایرانی نیز تغییراتی در دستور پخت کباب ایجاد کردند و آن را به شکل امروزی درآوردند. هم‌وطن‌های تبریزی اولین کبابی ایران را افتتاح کردند و این چلوکبابی مورد استقبال زیادی قرار گرفت و رفته رفته علاوه بر دربار ناصری بر سر سفره عوام نیز راه پیدا کرد.
نگاهی به شیوه طبخ یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

کباب کوبیده از محبوب‌ترین کباب‌های ایرانی

کباب کوبیده یکی از محبوب‌ ترین کباب‌‌های ایرانی است که طرفداران زیادی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که طرز تهیه کباب کوبیده حرفه‌ ای را مانند سرآشپزهای معروف در بهترین رستوران‌ های ایران بدانید و با انواع و اقسام این غذای ناب ایرانی آشنا باشید.

image004

انواع کباب کوبیده

کباب کوبیده زعفرانی؛ که طعم بی‌نظیر آن را نباید از دست داد. 

کباب کوبیده گوشت؛ که به خاطر چرب بودن گوشت گوسفند نسبت به گاو باید از پیاز بیشتری استفاده شود!
کباب کوبیده مرغ و نگینی؛ مناسب برای افرادی که در رژیم غذایی آن‌ها گوشت قرمز جایی ندارد و از طرفی برای افراد سالمند و کسانی که چربی خون بالایی دارند؛ مصرف این نوع از کباب کوبیده مناسب‌تر است.

مواد لازم جهت تهیه کباب کوبیده مخصوص

  • گوشت تازه از قلوه‌گاه گوسفند که بسیار چرب است!
  • گوشت تازه راسته گوساله که چربی ندارد!
  • پیاز رنده شده بدون یک قطره آب پیاز!
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زعفران سابیده شده

image007

4 گام برای طرز تهیه کباب کوبیده به سبک حرفه‌ای‌ها

به سبک یک سرآشپز حرفه‌ای طرز تهیه کباب کوبیده را مو به مو اجرا کنید!
گام اول: ابتدا پیازها را رنده کرده و آن را به خوبی آبگیری کنید. 
نکته اول! از رنده ریز استفاده کنید.
نکته دوم! اگر میزان استفاده از پیاز زیاد باشد؛ گوشت شیرین می‌شود پس در این مرحله دقت کنید تا میزان پیاز رنده شده زیاد نشود زیرا گوشت را آبدار کرده و باعث می‌شود که روی سیخ از هم متلاشی شود
 
گام دوم: گوشت راسته گوساله و قلوه‌گاه گوسفندی(گوشت بین دنده) را در چهار مرحله چرخ کنید تا کاملا یک دست شده و حسابی آن را ورز دهید تا منسجم شود. پیاز را آغشته به گوشت ‌کنید؛ سپس نمک به میزان لازم بر روی مواد ریخته و فلفل را برای گرفتن بوی گوشت به آن اضافه کنید.
حالا باید 2 تا 3 ساعت آن را درون یخچال بگذارید تا مواد اصطلاحا خود را بگیرد. راستی زعفران را فراموش نکنید!!! ابتدا زعفران سابیده شده را دم کرده و بر روی مواد بریزید و بعد از آن، داخل یخچال بگذارید.

گام سوم: نوبت به سیخ کشیدن کباب‌ها رسیده است که سخت‌ترین مرحله را در این بخش باید پشت سر بگذرانید. اولین نکته‌! باید در نظر داشته باشید که سیخ‌های پهن را انتخاب کنید که گوشت‌ها بر روی آن به درستی قرار بگیرد و آماده کباب کردن شود!

image005

دومین نکته!
برای به سیخ کشیدن گوشت‌ها حتما یک کاسه آب در کنار شما باشد تا دستتان را خیس کنید تا گوشت به دستتان نچسبد. یک مشت از گوشت را بردارید و آن را به شکل دوک نخ ریسی دربیاورید و سیخ را روی گوشت قرار داده و با گوشت آن را بپوشانید.
 سومین نکته!
دستتان را دوباره با آن آب سرد خیس کنید و اثر انگشت خود را روی گوشت‌های به سیخ کشیده شده بزنید تا خود را به خوبی بگیرد!
 چهارمین نکته!
ابتدا و انتهای گوشت را به سیخ بچسبانید تا از پاشیده شدن گوشت جلوگیری شود!
 
گام چهارم: یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های کباب کوبیده به پا کردن آتش است.
نکته بسیار مهم!‌ هر 15 ثانیه یک بار سیخ‌ها را بر روی آتش جا به جا کنید تا یک سمت کباب سفت نشود و سمت دیگر آن خام بماند؛ اگر در این مرحله دقت کافی به خرج ندهید همه زحمت‌هایتان به هدر می‌رود و موجب از هم پاشیدن کباب بر روی آتش می‌شود!
 
یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی کباب کوبیده است که برای درست کردن آن باید فوت و فن‌های دقیقی را رعایت کرد تا این کباب ناب ایرانی بر سر سفره حاضر شود. لذیذترین کباب‌های کوبیده را می‌توانید در بهترین رستوران تهران میل و هیچ سختی را برای درست کردن آن متحمل نشوید. خوشمزه‌ ترین کباب کوبیده ایران را می‌توانید در مجموعه رستوران‌های ارکیده با 6 شعبه نوش جان کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید