احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار کلید خورد

کدخبر: ۳۰۹۰۶۷
گروه بنگاه ها- با مجوز شورای عالی مناطق آزاد که اخیرا به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد، احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار کلید خورد و در این راستا قرار است از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای ساخت این فرودگاه کمک گرفت.
احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار کلید خورد

بر اساس توافق انجام‌شده میان دبیر شورای عالی مناطق آزاد با وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، مسئولیت مطالعه و احداث فرودگاه جدید چابهار به منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار واگذارشده و در این زمینه اقدامات خوبی نیز در حال انجام است.

به گفته عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری‌ها در چابهار بر اساس آنچه برای آن تعریف‌شده پیش رود و سایر ظرفیت‌های چابهار به خصوص در حوزه گردشگری و ارتباط با کشورهای دیگر به‌درستی محقق شود، سهولت رفت‌وآمد به چابهار و امکانات زیرساختی اقامت و حمل‌ونقل اهمیت ویژه‌ای دارد.

آن‌طور که مشخص است، سازمان منطقه آزاد چابهار پس از دریافت این مسئولیت به‌سرعت در حال پیشبرد برنامه‌ریزی‌ها برای طراحی و ساخت این فرودگاه است و موضوع طراحی و سرمایه‌گذاری برای این فرودگاه بین‌المللی را از طریق دو مجموعه خارجی پیش می‌برد و با سرمایه‌گذاران داخلی هم مذاکراتی داشته است.

طبق برآوردهای سازمان منطقه آزاد چابهار در فاز اول برای این پروژه حداقل ۵۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است و به گفته کردی این رقم بر اساس طرح نهایی احتمالاً دچار تغییراتی خواهد شد.

سازمان منطقه آزاد چابهار قصد دارد با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، برای تردد سالانه یک ‌میلیون مسافر از طریق هوایی به این منطقه برنامه ریزی را انجام دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید