بازگشت هزینه خرید دستگاه کباب زن در کوتاه ترین زمان

کدخبر: ۳۱۱۱۲۱
شاید از دیدگاه خیلی از افراد خرید دستگاه کباب زن برای آشپزخانه صنعتی نیاز نباشد. و دستگاه کباب زن را جزء نیاز های اولیه و ضروری برای راه اندازی رستوران ندانند.
بازگشت هزینه خرید دستگاه کباب زن در کوتاه ترین زمان

شاید از دیدگاه خیلی از افراد خرید دستگاه کباب زن برای آشپزخانه صنعتی نیاز نباشد. و دستگاه کباب زن را جزء نیاز های اولیه و ضروری برای راه اندازی رستوران ندانند. حتی عده ای هنوز هم ترجیح می‌دهند سیخ گیری کباب با دست انجام شود. ما در این مقاله سعی داریم با یک حساب سرانگشتی این دیدگاه اشتباه در مورد خرید و هزینه دستگاه کباب زن تغییر دهیم.

فواید خرید دستگاه کباب زن

سیخ گیری کباب با دست به غیر از اینکه از نظر بهداشتی درست نیست،  از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست. 

 عدم هم وزن بودن سیخ های کباب, یکی از مشکلات سیخ گیری کباب با دست است.

به سختی می‌توان کباب هایی با وزن یکسان سیخ گرفت. وزن کباب به طور استاندارد 80 نا 100 گرم است. هنگام سیخ گیری امکان دارد که  3 تا 5 گرم بین وزن کباب ها اختلاف وجود داشته باشد.( یعنی اینکه  وزن کباب ها 3 تا 5 گرم از وزن استاندارد بیشتر با کمتر باشد). هر چقدر نیروی شما ماهر و زبر دست باشد, امکان وجود خطا وجود دارد. که در هر دو صورت به  دو دلیل به ضرر رستوران دار است.

دلیل اول این است, اگر وزن کباب ها کم باشد, اغلب مشتری ها هرگز متوجه این موضوع نمی‌شوند. و شما از نظر اقتصادی ضرر نخواهید کرد. اما نباید این نکته را فراموش کرد که این موضوع از لحاظ اصول حرفه ای و اخلاقی درست نیست. و اما دلیل دوم این است که,  اگر وزن کباب ها بیشتر از حد معمول باشد, از نظر اقتصادی برای رستوران دار مقرون به صرفه نیست.

این اختلاف در ظاهر زیاد مهم نیست اما با یک جمع و تفریق ساده می‌توان به هزینه هنگفت این خطای انسانی پی برد.

برای رستوران هایی که تعداد کمی سیخ کباب در طول روز تهیه می‌کنند, این ضرر زیاد مشهود نیست. اما برای رستوران هایی که تعداد زیادی سیخ کباب در روز به طور مثال 2000 سیخ کباب در روز تهیه می‌کنند, سیخ گیری کباب با دست روش مناسبی نیست.

برای روشن شدن بیشتر این موضوع و فواید خرید دستگاه کباب زن بهتر است از محاسبات ساده ریاضی استفاده کرد. 

فرض کنید وزن کباب باید 100 گرم باشد,  اگر قیمت هر کیلو گوشت 120 هزار تومان باشد, برای هر سیخ کباب باید 12000 تومان گوشت مصرف کرد. اگر نیروی شما 5 گرم اضافه تر گوشت برای سیخ گیری استفاده کند, یعنی اینکه شما 600 تومان گوشت مازاد مصرف کرده اید. در واقع هزینه گوشت مصرفی شما 12600 تومان می‌شود. و وزن کباب شما 105 گرم خواهد بود.

اما شما هزینه کباب 100 گرمی را از مشتری دریافت می‌کنید. حال اگر رستوران یا آشپزخانه صنعتی شما روزانه 1000 سیخ کباب را آماده کند, مجموع این هزینه مازاد در روز 600000 تومان خواهد شد. و در ماه این هزینه  18000000 می رسد. شاید این هزینه برای خیلی از افراد تعجب آور باشد. اما حقیقتی است که اکثر رستوران داران به آن توجه نمی‌کنند. از طرفی دستمزد و حقوق کارگر ساده به طور میانگین و طبق قانون اداره کار 1512000 تومان است. 

مجموع این دو هزینه در ماه  19500000 می‌ ‌شود. 

زمانی که شما دستگاه کباب زن را خریداری می‌کنید, شاید در ابتدای امر مجبور باشید هزینه بالایی خرج کنید, اما با توجه محاسبات بالا در طی یک دوره یک ماهه هزینه خود را دوباره به دست می‌آورید. 

دستگاه کباب زن قابلیت سیخ گیری کباب با وزن های یکسان را دارد. 

کباب زن2

زمان سیخ گیری کباب با دست طولانی است

علاوه بر این زمان آماده سازی کباب را کوتاهتر می‌کند. زمان سیخ گیری کباب با دست (با یک نیروی خیلی ماهر ) بین 30 تا 45 ثانیه است.  یعنی به طور متوسط و میانگین هر یک ساعت شما می‌توانید حدکثر دو سیخ کباب را آماده کنید. در نتیجه زمان آماده شدن کباب طولانی می‌شود. اما با داشتن دستگاه کباب زن و استفاده کردن از آن شما می‌توانید, زمان را برای خود ذخیره کنید. و از زمان ذخیره شده در جای دیگر یا برای کار دیگری استفاده کنید. دستگاه کباب زن بین 400 تا 1500 سیخ کباب را در ساعت تهیه و آماده می‌کند.

با توجه به مطالب بالا و محاسبات منطقی و ریاضی انجام شده,  آیا باز هم خرید دستگاه کباب زن مقرون به صرفه نیست؟ هنوز هم آشپزخانه صنعتی شما به دستگاه کباب زن نیازی ندارد؟

گروه تجهیزات رستوران پویا صنعت مفتخر  به تولید اولین دستگاه کباب زن هیدرولیکی در ایران است. این مجموعه در راستای کمک به اقتصاد رستوران ها و کاهش هزینه های رستوران دستگاه هایی مانند جوجه زن و همبرگر زن را نیز طراحی و تولید کرده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید